torsdag 30 juni 2011

No wonder

Hittade ganska goda halstabletter på Apoteket för ett par veckor sen. Köpte tre påsar. Varje gång jag ätit av dem så har jag fått lite ont i magen, men skitit i det då de är så goda.

Idag råkade jag kolla på baksidan på en av påsarna.

7 kommentarer:

Annette sa...

Så du tror inte att tre olika sorters sötningsmedel - med viss effekt på tarmrörelser - kan ha med saken att göra?

Therese sa...

Tror också det är innehållet snarare än datumet som är boven!

brysselkakan sa...

Håller oxå på datumet, kan inte äta några halstabletter utan att få magknip...

Anonym sa...

Sötningsmedel är djävulens påfund! Det faktum att den andra största lobyistgruppen i Staterna är den för sötningsmedel talar sitt tydliga språk! It´s baaad!

Malin sa...

Kan inte dricka fun light utan att få ont i magen så jag tror som de övriga. Men jag skulle nog fasen gå och klaga i alla fall!

anne sa...

När barnen var små och tuggade sig igenom ett helt paket sockerfritt tuggummi så var det toaparkering en bra stund efter det.

Sötningsmedel får man allt se upp med.

Båthuspernilla sa...

Sötningsmedlet är ganska starkt laxerande... De övriga ingredienserna är inte så där väldigt

Men bråka lite med Meda som äger namnet Recip och produkterna som säljs under det namnet. Och med det apoteksföretag som säljer gamla produkter.

(Har jobbat på det företag som tidigare ägde namnet Recip...)