söndag 12 juni 2011

Lovely evening, part 3 and the end

Blir upphämtade utanför fotostudion och hemskjutsade av tonåring med pojkvän. Går igenom alla bilder en gång till och är sjukt nöjd. Nu får man äntligen nytta av de fina ramarna som ligger oöppnade i källaren.

Blir ombedd att sätta mig i bilen vid ett visst klockslag. Halvvägs så förstår jag att vi är på väg hit.

Ulriksdals Wärdshus. Men innan vi går in så går vi till haket vi gifte oss i.
Ulriksdals Slottskapell 9 juni 2001. Oh happy days...

Maken och jag blir nostalgiska och hånglar lite. Sen går vi tillbaka till Ulriksdals Wärdshus och äter.

Medan jag bestämmer vad jag ska äta så ber jag givetvis om ett glas champagne.
 Det blir menyn uppe till höger.


Om ni kan, så åk hit. Jag är för gammal för att säga vad som hände i munnen, men let me tell you att det gjorde! Det var ett gang bang utan dess like. Gud så gott, även om jag inte orkade äta upp det ni ser ovan. Och de höjde inte ens på ögonbrynen när jag bad om en doggy bag. Eller ja, jag vågade inte, det fick svägerskan göra.

Nämen kolla! Här sitter tonåringen. Som jag aldrig får med på bild. Vacker som en dag. Och för 25 år sen såg jag exakt likadan ut. Those were the days liksom.

Häpp, kom av mig lite här. Det gör jag alltid när jag tittar på henne. Kvällen kom till sin ände och maken vädrade umgänge. Man kan säga att hustrun inte vädrade nåt annat än kuddvaret för hon somnade på 18 sekunder när hon lade sig i sängen. Hann dock höra maken mumla nåt om att det vore trevligt med...och svarade honom med ett: "sorry, dörren är öppen men ingen är hemma, serve yourself liksom"..snark.

Och som jag somnade för fifan så trött jag var efter hela dagen.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du fick en himla go dag, härligt! Önskar min fästman kunde överraska mig sådär också... Ack ack!

Anonym sa...

Hoppas att du bjuder han på "del 4 senare".
camilla

Anonym sa...

money talks

Malde sa...

Så härligt!

Må så gott!

Karina sa...

Grattis Mona och tusen kramar från mig :)

Anita sa...

Och så levde de lyckliga i alla sina dagar...........
Skriv boken nu, slutet är ju redan klart. Jag står först i kön att köpa!!!

Anonym sa...

Grattis;) på dagen <3 monica

Ullis sa...

Vilken kanondag du haft/fått! Jag önskar min man var iallafall hälften så romantisk :)

Anonym sa...

och eftersom han fjäskat hela dagen har du gömt att du inte var sams med honom häromdagen?? Money rules!

Anonym sa...

Vad jag stör mig på folk som skriver "money talks" och "money rules" och sedan dessutom är helt anonyma... Varför kan man inte bara glädjas med andra utan att låta avundsjukan lysa igenom?

Ulriksdals värdshus var helt suveränt redan för fyrtio år sedan. Trevligt att läsa att det håller stilen fortfarande, det är nog ganska unikt att göra det i så många år. Får lov att göra en nostalgitripp dit någon gång i sommar... Det är säkert tjugofem år sedan jag var där senast.

Din dotter är ju söt som socker och vacker som en dag... förstår att du är stolt över henne.

Ninnie

Emelie sa...

Jag vet precis vad som hände i din mun vid middagen, ett redigt munknull. Munorgasm. Yes.

Grattis i efterskott till bröllopsdagen :)

Kristiina sa...

Men Mona, kommer du verkligen igåg när ni gifte er???!!! ;-D