torsdag 23 juni 2011

Dumt, dummare, dummast

Höll på att sätta leverpastejsmackan i halsen när jag såg 4:ans reklam nyss.


Kolla, världsomspännande nyheter: tuggummi. Och inte vilket gummi som helst, närå;

ta den rosa, Focus, och du kan prestera bättre på jobbet

ta den blå, Active, och du blir en jävel på att träna

sen kom den bästa;

ta den lila, Beauty, och du blir snygg.

Japp, på fullt allvar så sa "rösten" så.

Men åh så bra. Då beställer jag en container av vardera så är alla problem lösta.

Jävla nötter.

15 kommentarer:

Dagmar sa...

Var på apoteket igår för att köpa lite plåster och annat. Vid kassan skyltas med dessa tuggummin! Min reaktion var: "nu är väl gränsen nådd" och "vem går på det här?" Hon i kassan höll med om att det var urlöjligt, och att hon skämdes att ha det vid kassan! Men ok då. Kommer det tuggummi för plattare mage också tro?

Helene Hogengård sa...

Det är extremt pinsamt! VEM tror på det där? Någon har lagt miljoner på att lansera dem och jag skulle vilja veta vem. :)

ihemmetslugn sa...

Riktigt pinsamt och usel reklam och produkt.

I min värld sa...

Om jag har rätt för mig så är det en undersökning på g om tuggummit funkar (vilket det inte gör skulle jag tro) och en ev. anmälning

Sofie sa...

Har också sett den reklamen..... trodde först att det var ett skämt. men tydligen inte. Vem går på sånt och tror att det verkligen funkar?!

Ela sa...

Men hörrni... tänk om det funkar :-o. Vad enkelt allt skulle bli då.

Agneta sa...

Ja tyvärr stämmer det nog fortfarande även i dagens upplysta Sverige att

ALLTING GÅR ATT SÄLJA MED MÖRDANDE REKLAM!

Men man undrar ju VILKA som är så j-vla lättlurade (DESPERATA) att dom nappar på dylikt.

Tyvärr skulle nog en undervisning peka på att det mest är kvinnor som låter sig luras, kanske samma kvinnor som köper undergörande svindyra krämer som sägs kunna förvandla även den fulaste ankunge till en svan ;)

JUST ME sa...

Trodde också det var ett skömmt, men det var itne 1:a april jag såg reklamen

Åsa L sa...

När jag såg hade det nyss varit reklam för AMF (Hur vill du att framtiden ska se ut?) och jag tänkte att "Kör en till reklamsnutt?" Man tror det är 1 april.

Lottas gata sa...

Åsa L: det trodde jag med, att det var AMFs reklam!

Anonym sa...

Dessutom är det så sjukt stereotypt.... vem tar det för att bli snyggare? Eller smartare? GAAAAH

ChampagneÅSA

Svedski sa...

I min värld: Jupp, du har rätt, här är en artikel om det: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/konsumentverket-granskar-skonhetstuggummi_6261688.svd
Där har de bl a frågat produktchefen på företaget om det hela:

– Vi säger inte att man blir snyggare utan att man bibehåller en sund hud.

SvD: Kan du förstå att folk kan uppfatta reklamen som vilseledande?

– Jag vill inte kommentera det vidare.

Bettan sa...

Jag undrar mest vad som händer om man tar en av varje sort, samtidigt. Slår de ut varandra då, eller blir man extra mycket smart, sund och snygg?

Malin sa...

Tyvärr trodde min 10-åring på det! Måste nog ta ett snack om kritiskt förhållningssätt till reklam.
Vad jag har hört så innehåller tuggummina vitaminer och det är klart att de påverkar huden, minnet etc. Men fisk o grönsaker innehåller nog betydligt mer.

Anonym sa...

Svedski: Intressant... För visst sägs det väl så att man inte kan BLI något man redan är? :)Förstår att han inte vill kommentera vidare.

// Jupp