onsdag 29 juni 2011

Om floating

Som jag flöt.

Och det var ju trevligt.

Fast det här är ingenting för personer som är väldigt stressade.

Eller har lätt för att bli uttråkade.

Och det gör jefligt ont i hårbotten om man har psoriasis där. Som jag har.

Sen är det inte så smart att böja huvudet bakåt och slappna av, som hon sa. Inte om man har en tung hjärna. För då kommer saltvattnet bakifrån över ögonen. Och då sprattlar man till och ska ta sig skitsnabbt ur tanken, för  att greppa en handduk och torka. Fast, innan man hittar luckfanshandtaget så slår man huvudet i taket. Och tror att man ska svimma.

Men annars var det helt okey.



15 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaaa! /en som skrattar MED inte ÅT

Anonym sa...

Ha,ha...gulle/Evalotta

Unknown sa...

Asgarv
Du verkade gilla det där?!
hehe

LadyDi sa...

Mmm, känner igen det där. Min man ville att jag skulle stressa av och bli mer harmonisk och gav mig således presentkort på floating. Tror jag travade iväg och flöt tre gånger innan han insåg att det inte var någon idé. Jag kunde verkligen inte slappna av utan låg bara och funderade på när tiden skulle vara slut och jag kunde få gå upp...Dessutom fick jag ont i nacken;-)

Silla sa...

Jag har prövat det och nej det var inget för mig... Jag prövade det vid juletid och som du säger man ska inte vara stressad.. Men ojj vad tiden gick sakta...he he
Jag stängde inte helt utan hade en handduk i mellan..

Anonym sa...

Har också testat, men inte heller min grej. Går hellre och får en skön massage istället. Dessutom tyckte jag att det luktade så skumt i den där överdimensionerade takboxen. Fler än jag som tyckte det?

Monkan sa...

Ha ha skulle tro det var första och sista gången du kröp in i det saltvattensägget...kan säga att jag inte gör om det- heller....
monika

Anonym sa...

Ha, ha, ha! T om min man skrattade när jag läste vad du skrivit! :D

/Ragdoll

Anonym sa...

Hahaha! Webcam är snart ett måste!!!!

Anonym sa...

Psoriasis i hårbottnen har jag också; det driver mig till vansinne! Har du hittat något som hjälper bara det allra minsta lilla, så tar jag tacksamt emot tips.

MonasUniversum sa...

Anonym: Jag använder nåt som heter Dermoval, ehh, tror jag. Flaskan står i badrummet här på hotellet och jag orkar inte resa på mig från sängen!

Det är flytande kortison och det enda som hjälper mig. Svider satan i början, men sen går det över. Be husläkaren skriva ut pronto.

Anonym sa...

Hej Mona! Kan börja med att skriva att du har en sjukt underhållande och bra blogg! :)

Och till anonym: Jag har själv haft psoriasis sedan 7-års åldern och har provt mig fran med det mesta. Gå till din husläkare så kan han/hon hjälpa dig att hitta det bästa medlet för dig. För att lindra besvären innan dess kan du köpa shampoo på apoteket som är för just psoriasis eller sova med olivolja i hårbotten som mjukar upp och lindrar. Hjälp går absolut att få!

Lycka till!

Nettan

MonasUniversum sa...

Tack Nettan för fin kommentar, och för bra tips!

Anonym sa...

Tack för pso.tipsen. Visste väl att man kan lita på Monas blogg; jag har ju aldrig någonsin lämnat den besviken!

soprud sa...

Har ni testat saltrumsbehandling mot psoriasis? Det ska ju tydligen vara bra för det mesta! Och man somnar garanterat!!
/ Sophie
http://www.stockholmsaltrum.se