torsdag 2 juni 2011

När man slirar på orden

Klockan är 6 på morgonen, det är en så kallad röd torsdag och jag sitter i soffan och jobbar. Aningens trött men måste få färdigt ett utskick till våra kunder.

Det här är en kastrullvakt. En liten sak på 3-4 cm som man sätter på kastrullkanten, på med locket och så ser den till att det inte kokar över.
Vi har dem i en mängd olika djurformer, och även om ni hostar er blå därute så är de omåttligt populära bland kärringar.
Nåväl. När jag är klar, och utskicket är omgjort till en pdf, så korrläser jag en sista gång.

Noterar att jag på ett ställe har skrivit Knullvakt.

Så oerhört glada mina medelålders tant-inköpare hade blivit. Not.

Uppdaterat:

Haha, jag gör nästan i byxorna när jag läser den här kommentaren;

Gudinnan T:
Fast jag skulle kunna tänka mig å köpa en knullvakt...kan behövas i ett hem fullt i ungar...inte för att det ska bli fler men öva på det kan ju vara trevligt ibland.

16 kommentarer:

Malin Vänersborg sa...

Eller så kanske du hade gjort deras dag:-) God morgon!

Karina sa...

Jobbar jag med och har gjort så sen kl 10 igår kväll ;)
Men strax slutar jag...gäsp.

Kram i massor och ha en underbar helg

LadyDi sa...

Haha, nu fick du mig att se kattens framsträckta ben som någonting annat...

GudinnanT sa...

Fast jag skulle kunna tänka mig å köpa en knullvakt...kan behövas i ett hem fullt i ungar...inte för att det ska bli fler men öva på det kan ju vara trevligt ibland.

GudinnanT sa...

Kärring!

Pillargontanten sa...

Hehe, underbart!
I ett hus fullt av tonåringa, som äger tillträde till rubb och stubb, vilken tid det än är på dygnet, kunde det också behövas en....
Skicka hit vettja!

Helena m. 4 sa...

Ursäkta en liten fråga från en trött hjärna, men vad i hela friden SKULLE du skriva när du lyckades få resultatet till "knullvakt" ?

MonasUniversum sa...

Gudinna T: puss puss

Helena: KASTRULLVAKT...så klart!

Helena m. 4 sa...

jaha ja
- jag säger bara Freudiansk felskrivning...

Helena m. 4 sa...

Ser nu att du uppdaterat texten vilket gör att det ser ut som jag inte kan läsa innantill - tack för det... typ...

MonasUniversum sa...

Nä, jag har inte uppdaterat själva inlägget, bara lagt in Gudinnan T's kommentar!

Anonym sa...

Var beställer man en dylik "knullvakt"?

Tant Carin sa...

Eftersom jag är en självutnämnd tant, vid den blygsamma åldern av 23 år, så ser jag massor med tillfällen då en kastrullvakt hade varit behjälplig. Har ni dem som kossor? Skulle passa mig lite extra bra ;)

Anonym sa...

skulle du inte kunna lotta ut några såna där "knullvakter" här i bloggen?

Malde sa...

Håller fullständigt med Pillargontanten!!!

:-D

Skånetjej sa...

Jag fyller 29 idag och har älskat min kastrullvakt (i form av en älg) sedan jag var 25 :) Inte bara kärringar som gillar dem.