söndag 26 juni 2011

Maken och hans hamsteri

Sedan 15 år så bor jag ihop med en hamster. We´re talking ärke-hamster här.
I n g e n t i n g får slängas. Julkort/grattiskort från 1988..."amen du bestämmer inte vad jag ska spara eller slänga!" Så låter det varje gång han ber mig om hjälp att gå igenom hans lådor i garaget. Vi är sams i exakt 7 minuter innan kriget börjar. En vacker dag ska jag ta ett kort så får ni se.

Igår skulle vi gå på promenad i regnet. Han har ju givetvis sparat alla sina  gympadojor, för ve och fasa; man kan ju inte slänga en sko liksom. Och det ska ha gått långt innan en sko TORKAR ihop.


Otroligt nog så gick han med på att slänga dom. Halleluja

3 kommentarer:

Vivi sa...

Har du provat med "det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse"? Hälften kommer han nog inte ens att märka att det är borta :) Lycka till!

Smultronblomman sa...

Söte Gud! Om jag inte läst hela inlägget innan jag kommenterathade dte blivit ett KASTA med väldigt stora bokstäver.

Ellinor sa...

Hmm, tror du verkligen han märker att sakerna är borta om du bara, tja, råkar slänga dem av misstag så att säga?