onsdag 8 juni 2011

Om när man sticker fötterna i ett akvarium

Nu ska ni få höra på grejer.

Härom dagen så var jag på fisk-spa. Det finns i Malmö, men i Stockholm är det bara ett par månader gammalt. Det ska tydligen vara kalasbra för dom som har psoriasis. Kostar 490 kr och det var det värt.

Först tvättar personalen fötter och ben på en.

Sen gick man in i själva behandlingsrummet och fick stoppa fötterna i ett varmbad, för att mjuka upp dem. Under tiden dricka sig lite vatten, äta Marianne-godis och välja ut en kräm för massagen efteråt.
Sen spanade jag bort mot det här, och undrade hur f-n jag skulle komma upp där;

Men det löste sig, man fick klättra upp på en pall.

Och sen kom dom, PANG TJOFF så hade jag 500 st firrar som skulle tugga i sig all död hud. De första 15 sekundrarna kittlade det, men sen kändes det som att sitta med fötterna i kolsyra. I 30 minuter sitter man. Slänger in ett litet videoklipp.


Försökte övertala Finfrun att följa med men hon stirrade bara på mig med en blick som mycket tydligt ifrågasatte min intelligens. Finfruar som är uppväxta på Östermalm men bor i Finområdet här hemma, håller inte på med såna grottmänniskoliknande saker. Häpp

22 kommentarer:

Elwa sa...

Du måste ändra inställning! "Det här videoklippet är privat" står det!

Karin sa...

Detta finns i Göteborg med...en dröm att få göra men har inte ekonomin till sånt. Videon funkar inte så bra, nyfiken!

MonasUniversum sa...

Vavavadå ändra inställningar? HUR?!

GudinnanT sa...

Ha ha då kan du ju i smyg börja byta ut fiskarna i makens akvarium...å fixa ny sido inkomst!

lockilocki här va det fina fiskar till finhustrun...

MonasUniversum sa...

Ahh, jag kom på hur man gör..tror jag.

Gudinnnan: Funderar starkt på att testa!

GudinnanT sa...

Du har fixat till det så att youtube laddat in det privat...allså när du ladda upp filmen så gjorde du det via youtube inte via minneskortet...då blir det privat...

GudinnanT sa...

Duktiga du...nu funkar det...men tror inte på den dära ideén om att lägga sig i ett helkroppsbad med firrarna...eller förresten...kanske värsta förspels grejen....hmmmmmmm

Ysmania sa...

Hallojs
Gjorde det här med äkta maken i födelsedagspresent förr-förra helgen; en riktig succe. Gött att få sitta i lugn och ro och ingenstans att ta vägen och småprata om oviktigheter. Tråkigt att du gick och satt där ensam!
En öl på Monks mittemot satt inte på tvären efteråt heller.
Jag tror inte riktigt heller att jag skulle vilja göra helkroppsvarianten, vem vet var dom firrarna tar vägen liksom...

Fröken Finemang sa...

Kalas för oss psoriatiker speciellt helkropp, men läskigt. Fötter kan ja dock tänka mig...

Mimmi Mrs Lee sa...

Testade det där i Thailand, häftig upplevelse!

Lyssnar på Morgonpasset i P3, får inte in någon annan kanal just nu. Din kompis Säpo-chefen är med och krossar våra myter om Säpo. Han säger att det inte är som i Hollywood! Va? ;-)

Chris_P sa...

Hur blev resultatet då?

Hanna sa...

Usch, jag gjorde det där på Gran Canaria. Jag skrek hysteriskt hela tiden och folk tog både kort och filmer på mig... Nej, jag vande mig inte vid kittlet. Och jag kan bara hoppas att inte alltför många fisklik guppade i akvariet efter att jag varit där. Med tanke på hur mycket jag gned fötterna mot varandra för att bli av med killet... Nej, jag var tvungen att avbryta i förtid. Men effektivt var det.

Madeleine sa...

Gjorde det där i Thailand. Satt mitt framför skyltfönstret och dog av skratt. Men det var många som stannade o frågade om det kittlades, som om det inte syntes på våra något ansträngda miner :D Det värsta är när man har vant sig och börjat lugna ner sig, då börjar dom MELLAN tårna..

Familjen Simonsson sa...

Underligt, om det är du som pratar så passar din röst inte alls ihop med den bild jag har av dig.

Stina sa...

Mona, Mona, kan du inte länka till stället eller i alla fall skriva vad det heter? Jag hittar ett när jag googlar och det ser, av bilderna att döma, inte ut att vara samma, samt att det jag hittar verkar lite oseriöst.

Annika sa...

Haha, vadå vill du inte få ny fin hy i "mufflan"?? Det kanske finns rakfiskar som kan ansa lite när de ändå håller på..? Ska ta upp detta med SPA't. ;)

Sara sa...

Länk? Dit vill jag gå med maken.

Madlar sa...

Skrev just ett inlägg om en annan alternativ psoriasisbehandling, garanterat kittelfri ;)

http://baravaramadlar.blogspot.com/2011/06/nu-blir-det-sjukvardsupplysning.html

Ting sa...

Haha,
fan vad läskigt med helkropps!

Ysmania sa...

Stina och Sara:
Eftersom jag var på stället (kände igen stolarna) veckan innan Mona kan jag med självförtroende ge länken, och rekommendera det:
www.fiskpedikyr.se

CB sa...

Hur hårda hälar orkar fiskarna äta? Vilken behaglig röst du har! Du borde läsa in talböcker och jobba på nattradio.

Emelie sa...

Hej igen :)
Just det där måste jag testa om vi tar en tripp till hufvudstaden, mina fötter är sjukt torra och äckliga. Jag fastnar i vissa tyger med fötterna. Mums.
Min förhoppning är att firrarna får bort det värsta :)