tisdag 7 juni 2011

Andas, I made it

Ge mig en tv och en kabeltv-box och jag installerar. Ge mig en sticksåg och jag sågar.Ge mig en borr och jag borrar. Ge mig en domkraft och jag..ehh..nä, skit i det förresten.

Men ge mig för Gud skull ingen mobiltelefon. Jag är fyrtioplus och är dum i huvudet när det kommer till internet/mobil-teknik.

Klockan 10.00 hängde jag på låset på The Phonehouse. Eller hur att den hade kommit. Klockan 13.00 hängde jag på disken och tra la la la, den hade kommit. Låt mig presentera my new honey:
HTC Sensation.
Japp, tänkte att, eftersom det tagit ett år typ och lära sig HTC hyfsat, så orkar jag inte med att lära mig hur iPhone funkar. Men det är klart, när det kommer till blingbling-fodral så är ju iPhone överlägsna. Det var väl nästan det som höll på att få mig över iPhone-träsket. De som jobbar med HTC är gubbar över 68 hela gänget. Inte ens en gaysnubbe finns med nånstans, för alla fodral är ûbertråkiga. Vad hände med mer glitter åt folket liksom.

I alla fall. Startar upp telefonen och inser att hälften av mina telefonnummer är gone, så please messa mig alla ni som känner mig, och skriv ert namn. Och eftersom jag känner femtontusen Susanne, så skriv vilken..please. Likadant med alla er Åso:r.

Nu kom jag av mig igen.

Sladdar in på inställningar av mail. Hur svårt kan det vara liksom? En och en halv timme senare (japp, och jag har inte ens förstånd att skämmas) så funkar det. Alla tre emailkonton och jag är väry proud. Rasslar omkring lite överallt och poff poff så funkar Facebook och Twitter. Fattar ingenting för det hade jag inte ens i gamla telefonen. Problemet är att jag har ingen som helst aning om vad jag gjorde, men det fungerar, och jag tänker inte ta reda på hur.

I´m so good.

17 kommentarer:

Z sa...

HTC is da shit!
Men så är du ju superteknisk också. det vet ju alla som läser din blogg.

Elwa sa...

Grattis till ny telefon! Telefin skrev jag först, och det kan du ju kalla den nya älsklingen... Du gör säkert fler inlägg om den, och det ser jag fram emot! Vill ju veta om det är sant som AB skriver - att den är en av de bästa mobilerna någonsin! Lycka till med den!

Ninnibeth sa...

Bling enough? http://www.mobilefun.co.uk/diamante-back-cover-for-htc-sensation-love-hearts-p30071.htm :)

Lite leopard? http://www.htcsensationcase.com/Plastic-Snap-On-Case-1268.html

Den som söker, hon skall finna! ;)

Grattis till din nya bebis!

Unknown sa...

Du kopplade upp dig. Då kom allt automatiskt. Så gjorde min htc och vips låg alla kontakter i sök kontakter, med bild och allt. Sådär bara via Facebook och mail. Du hittar säkert tom mig där.

GudinnanT sa...

Nu tycker jag att du varit så duktig att du förtjänar en rejäl klapp på den dunfria rumpan!

Anonym sa...

Du menar att HTC är nått att ha? Jag är på jakt efter en ny mobil och sitter nu och klurar på vad. Ajfån blir det inte av princip, funderar på HTC eller en Samsung. Men säger du att HTC är the shit så blir det en sån.

/Ragdoll

MonasUniversum sa...

Tack för tipsen Ninnibeth, ska in och kolla!

Ragdoll my dear: HTC is tha shit. Samsung är också skitbra, enligt alla undersökningar, men HTC är lite, liiite vassare. Den enda fördelen med Samsung, som har betydelse för min del, är att den är bättre i solsken. Alltså, den har en tydligare display. Men what the fuck, det kommer säkert regna hela sommaren!

Gå in här och läs dig blå:
http://www.swedroid.se/forum/

Susjos sa...

Jag har en Iphone3GS, vete tusan hur jag fick till det,men har oxå grejat både facebook och twitter :)

Anonym sa...

Bra val Mona - HTC is tha shit. Förälskad i min nya HTC Incredible S och t.om. maken med mobil från tiden före Hedenhös har börjat tindra med ögonen och mumla att han behöver nog en ny mobil...Margareta

Malde sa...

Klart du kan! Var ju helt säker på att det fixar du!

Ha det så kul med nya telefonen!

Lisbeth sa...

Nu är du ju duktig på det här också. Är man teknisk så är man eller är det så att ingen hjälper till fast man skriker. Bara att fixa det själv. Så är det för mig. behöver jag tala om att jag kan JÄTTEMYCKET

XXX sa...

Fast grejen med iPhone är att du inte behöver lära dig ett skvatt, den funkar ändå och du fattar på en gång hur man gör.
Men kul att höra att det gick bra även med en HTC. Grattis!

Anonym sa...

HTC it is then! :D

/Ragdoll

Åsa C sa...

I told you so...

Vive la France sa...

Kan inte messa dig för jag har inte ditt nummer i min telefon ju. Men du kan ju messa mig för mitt mobilnummer står ju signaturen på mina mail, serru.
Fast igår skrev du att du skulle ringa igår, men det gjorde du inte, men det gör inget för "Fransmannen" ringde (väldigt) sent på kvällen bara för att höra att allt är OK med mig.
Nu e jag hemma med feber. Pissfeber.

Båstad Bitch sa...

iPhone fungerar utan att du behöver förstå. Det säger bara vipsochsimsalabim så är det klart!
Och så är den snygg, otroligt snygg. Passa så jävla bra med min LV. ;)

Camilla Lindekrantz sa...

Håller med den hemska tvillingen... efter år av motstånd... I LOVE IPHONE :)