tisdag 28 juli 2009

Ytliga Ylva. När man landar i verkligheten.

För 10 år sen så var min plan att köpa finfina huset i dyrområdet.

Sen skulle jag gå på ansikts-, pedikyr- och manikyrbehandlingar sisådär en gång per månad.

Och ett litet frisörbesök var sjätte vecka på det.

Och eftersom husen i finområdet inte är direkt billiga så tänkte jag att vi köper ett renoveringsobjekt, så kan jag fördriva dagarna med att instruera alla byggjobbare om vad som ska göras.

Sen tar jag en kurs i heminredning och bättrar på grundkundskaperna.

Och så har jag en man som har fullt upp med att jobba, och då inte har tid att lägga sig färger på prydnadskuddar och andra väry important things.

Och eftersom huset skulle vara så pass stort och därmed ta all min tid i anspråk, så skulle nåt utrymme för normalt, hederligt arbete inte finnas.

Bra så.

7,5 år senare så stämmer fyra av ovan planer in i min vardag.

Samsing went wrång in the planering.

3 kommentarer:

Karina sa...

Don´t worry...vi har precis bytt hängrännor...3 år senare...och då är knappt 0,5 % gjort av det vi ska göra med vårt renoverings-objekt ;)

Men vi är glada ändå :)

Kram

Singel i storstan sa...

Jag tror inte nån plan av de jag hade för tio år sedan har fallit in! På riktigt!

William Witsman sa...

Tack för fina ord.
Jag blev nyfiken på dig via Die Quelles blogg och skrattade ju nästan på mig av din saga.
Jag kommer nog häng här en del...