måndag 13 juli 2009

Jag behöver tips. Portabel DVD-spelare.

Jag ska på Taliban-Turné i nästa vecka. Jag drar på tisdag.

Och för att i lugn och ro få lyssna på Sommar varje dag, och få vila hårt utslitna öron, så tänker jag mig en portabel dvd-spelare.

För slutmålet är Limhamn i Skåne. Och det lär ju ta några dagar då jag ska göra en del stopp på vägen.

Fast man kanske ska börja med och meddela de goda vännerna jag ska hälsa på.

För dom har ingen aning;

Hallå Petra & Jonas: jag tänker ankomst ons-tors nästa vecka. Maken får flyga ned på fredagen. Eller nåt. Funkar det?

Så ni som har köpt portabla dvd-spelare: give me some hjälp här please. Inget skit, men heller inte för dyrt. Vi har haft lite väl mycket utgifter den senaste veckan...

31 kommentarer:

Mr Lee sa...

Skaffa en 12-220v omvandlare och kör med din laptop. Har en som du kan få låna om du vill.

MonasUniversum sa...

Jag blir snart kär i dig Mr Lee!

Men hon får inte ha min dator, den är för tung och rätt var det är så åker den i golvet och då blir jag barnlös kan jag säga...

fjortisensmorsa sa...

Kan inte hjälpa till med dvd-spelare men om jag inte skrivit det förut (har teflonminne) så skriver jag det nu: ni måste åka till Astrid Lindgrens värld när du är ute på din bilturné! Jättemysigt och inte så där köp/plastigt som en del ställen är. Hoppas att ni får en mysig tripp!

MonasUniversum sa...

Fjortisensmorsa: jamen, jamen, hon var ju där i förra veckan!!

AM sa...

Hur går tankarna kring ditt stop i Båstad?

AM-igen sa...

Fast jag kommer ju inte att kolla kommentarerna här igen,,, om jag känner mig rätt. Så vi kan ju ta det via telefon nån dag. :)

AM sa...

Förresten har jag hört att min födelsedagspresent är inköpt på LV!! :)
Från mor & bror alltså.

MonasUniversum sa...

AM: tankarna går faktiskt till Båstad. Måste göra en vettig färdplan de närmaste dagarna.

Apropå LV: fy fan så orättvist. Men det är du värd!

Dubbelörn sa...

Jaha, har du tänkt dig en första fika här i nya köket ;).

Du o Talibanen är så välkomna att inviga köket!

Pösss

Finnpajsaren sa...

Synd att du inte pratar med mig för jag har tips. Ujujuj vad tips jag har. Jag kan berätta om några dagar som det ser ut nu.

agneta sa...

vi köpte en next base (?) från elgiganten för 1800:-, med dubbla skärmar som man lätt fäster på baksidan av nackstöden. När jag åkte ensam med min fyraåring hade jag själva basenheten i framsätet så att jag kunde byta film eller annat om det behövdes. Man kan även koppla in hörlurar. Aldrig har vi hört så få "är vi framme snart?" som i år :)

MonasUniversum sa...

Finnen med gamla, öppnade presenter: Du är dum. Du kan viska.

MonasUniversum sa...

Tack Agneta, men dom måste haft kampanj då, för jag tittade på just dom, och de kostar 3749 kr!

MonasUniversum sa...

Dubbelörnen: kan tänkas. Måste få ihop det här på ett smidigt sätt nu. I så fall måste jag också stanna i Strängnäs en sväng.

Fan, plötsligt skulle jag behöva vara borta i 2 veckor.

Wayne sa...

Hur går det med planerna med att komma hit? Och vad är det för fel på ett pappersblock och en krita eller två. det har roat fler än det slagit ihjäl

MonasUniversum sa...

Wayne: well, du blir the icing on the cake, på hemvägen alltså.

Och vad beträffar krita och papper: om det är lagligt att stoppa i kritor i mun och öron, så fine.
Det är lugnet jag vill ha. Och kanske passa på att lyssna på en cd-bok...Eller bara tänka ifred.

För ändhållplatsen ligger cirkus 7 timmar hemifrån. Och hon kan lätt babbla den tiden non stop. Lätt...

wettexvarlden sa...

Här har det hänt grejer när jag varit utloggad vill jag lova. Tud du ska åka iväg en stund...
Maila mig om du har tid för det däringa vinet.

Prestationsprinsessa sa...

Jag brukar sällan kommentera din underbara blogg men eftersom vi just köpt en DVD till bilen så kan jag inte låta bli :)

Vi köpte en av märket Denver på Expert och vi är nöjda. Den kostade 1500 kr, det är två skärmar som man kan fästa på nackstöden o du kan ha den ena fram för att byta film etc. Fjärrkontroll medföljer.

Kvaliteten är bättre än vi trodde utifrån märke o pris. Ska enligt sambon finnas på JULA också till samma pris.

Trevlig resa :)

Monica sa...

köp en mini dator och har du vägarna förbi småland nästa vecka slå en pling ;)

Den hemska tvillingen sa...

Å så glad att jag bor norr om färdvägen när Mona gör sin Talibaneriksgata.
Inte en chans att jag släpper in henne med tanke på hushållets usla standard på kaffemaskin. Då blir man väl uthängd på Internetz.


Vad jag har för kaffemaskin? Skit i det du...Haru inte me å göra.

MonasUniversum sa...

Prestationsprinsessa: Tack för att du klev ur garderoben, och tack för komplimangen. Skall genast undersöka tipset.

Den hemska: haha, vem vet, jag kanske trampar för hårt på pedalen på hemresan, hehe! Och du, glöm inte att det är MAKEN som är i shoppingtagen. Jag själv är inte så jäkla kräsen!

Melkers Mamma sa...

Vi köpte en Denver till vår Skrutt att ha i bilen, på flyget, ja lite varstans där han kan tänkas vilja se Bamse. Det är det enda som duger ;) Vi köpte den för ca 1100 kr på Teknikmagasinet. De var en av FÅ butiker som sålde enskilda och inte tvåpack. Dessutom går den att vrida 180 grader och kan fästas på nackstödet. Lycka till!

Melkers Mamma sa...

BTW, det medföljer en fjärrkontroll som du kan styra DVD:n med från förarsätet - göööörsmart :)

pangis sa...

Gå in på vilken butik som helst som säljer TV apparater, antar att maken hittar:-) Där hjälper dom dig att ta fram en CD spelare att ha i bilen.. Jag tror dom flesta är bra, jag har aldrig hört om ngn som krånglar.. Man köper ju aldrig ngt errormärke Ta en med skärm som man monterar på ryggstödet och hörlurar!! Annars blir man galen av ljudet. Plus om Talibanen kan sköta den själv, så den skq vara "enkel". Du kan inte köra och fixa med CD samtidigt. Vi har haft en i flera år så lite har man lärt sig:-) PS Dom är inte så hiskeligt dyra längre dom där..

Trevlig resa! och kör försiktigt

MonasUniversum sa...

Pangis, och alla andra; tack för superbra tips. Det viktiga är att hon kan sköta den själv.

Och jag har en vecka på mig, så jag lär nog hitta en som passar!

Chris_P sa...

kul o höra att du ska till Limhamn! Varmt välkommen!!

Marre sa...

Hej,
Nu kan jag inte låta bli:-)
Lång batteritid är bra för då kan hon titta när ni inte sitter i bilen eller någonstans där du vill att hon ska sitta tyst en stund! Jag har 4 timmar på den jag köpte och hade med när tjejerna var med till Vimmerby. De satt på kvällen och på morgonen och tittade på film medan man själv behövde vila sig lite:-) Elgiganten 1498:- sommarrea. H klarar den själv. Ha en trevlig resa! Kram M

fjortisensmorsa sa...

Shit. Vad var det jag sa TEFLONMINNE! Tyckte hon att det var kul?

Den hemska tvillingen sa...

Mona...lilla hjärtat, vi måste nog definiera begreppet kräsen.
OM man vill ha lakan för 8 papp då får man nog anses liiite kräsen. (Jag sa inget om att du KAN sova på andra, observera ordet VILL!)

Men hördu, det är nog bäst att jag sätter igång storstädningen här, fnaskar ihop till lite sjyssta lakan och annat smått och gott...du lär vara här om ca 14 dagar. Ta med egen madrass för det orkar jag fan inte med att greja med tanke på hur jag tänker tjäna ihop pengarna inför ditt besök.

Får du hjärnblödning om jag frågar hur det gått med myrorna? För isåfall frågar jag inte det utan vi lämnar det bara hängande i tystnad. Så där ja....

MonasUniversum sa...

Tack Marit, ska förbi alla ställen idag!

Fjortisensmorsa: Ja, hon var i himmelriket. Med ovan faster Marit.

Den hemska: och herregud vad du ska tjäna pengar! Vi kvinnor sitter ju bokstavligen på en förmögenhet. Har jag hört!

Myrorna, ack myrorna: JAAAAAAAAAAAAAAAAA, dom är kvar.

Nu måste jag gå in och se var fasen du bor, jag har mycket bensin...

MonasUniversum sa...

Tack för alla tips; case is closed!

Jag åkte till ElGiganten och köpte en Philips. Nån där man kunde vrida på skärmen. Och som har 7 timmars batteritid. Det borde ju räcka tycker man!