onsdag 29 juli 2009

Hur man får en fönsterorgasm.

Jag är rätt bra på att klaga på min man.

Att han jämt jobbar, aldrig hjälper till hemma och är en jävla skitchef.

Så är det.
Idag får jag ett ryck och får för mig att börja tvätta husets fönster.

Maken sitter på altanen och spelar spel med talibanen.

Jag har två stora altandörrar. Eller ja, det är en skjutdörrshistoria. På den, och på alla husets femtontusen fönster, så finns det spröjs.

Man behöver inte vara en raketforskare för att räkna ut att detta medför ett helvete vid fönsterputsning. Det blir asjobbigt.

Just altandörrarnas spröjs går att montera av. Så jag gör det. Och tvättar. Och torkar. Och fixar. Och stönar. Och meddelar maken om hur svååårt och jooobbigt det är att tvätta husets fönster.

När jag är klar och ska vidare till nästa så reser sig maken upp. Han meddelar talibanen att han ska "hjälpa mamma och putsa fönster".

Jag sväljer en syrlig kommentar. Vadå "HJÄLPA"??

Och med tanke på hans track record här hemma vad gäller kvaliteten på hans städning och diskning, de få gånger de har inträffat (ja, jag sa ju att jag är en gnällig jävel) så står jag bakom honom, fullt beredd på att styra upp det hela.

En timme senare håller jag käften.

En timme senare konstaterar jag att han är bättre än vem som helst.

En timme senare så är han utsedd till Förste Fönsterputsarchef.

En timme senare lovar jag sex varje dag, resten av året.

Halleluja så lite som behövs för att få igång kärringen.

13 kommentarer:

Kimmi sa...

Antingen är han himla bra på saker eller en jäkel på att förhandla. Hur ofta hade du tänkt att han skulle putsa fönster i utbyte? ;-)

MonasUniversum sa...

Hej Kimmi, och välkommen. Och tack för din fina kommentar hos Niclas!

Faktum är att han verkligen var bra. Im very suprised kan jag säga. Och det blir lagom med en gång i kvartalet.

...tänkte du på sexet, hehe?!

sara sa...

Halleluja! Alla vi som erkänner att vi är små, förkättade, lättköpta brackor får extra stora stjärnor!!!

Nemo sa...

Du har hittat nyckeln till det som drar igång en man som skall städa:
Resultatinriktining.

Med tydlig skillnad på före o efter, så kan vilken man som helst få fason på det mesta.

Gäller även golvbrunnar, utrymmet bakom spisen... ja... där det märks att det är riktigt geggigt.

Nu baserar jag detta helt utifrån mina egna referensramar... men jag tror att många män - inklusive din egen - håller med

djurpolisen sa...

Tjena Mona! Vet att min kommentar inte hör hemma här, men den 3 aug börjar jag min hemresa från Afrika till Sverige för att slutligen stå på svensk mark igen den 5 aug. Då har jag varit hemifrån i 70 dagar!!

Anledningen till att jag berättar detta för dig är ditt/dina bantningsinlägg som du hade innan jag for (i maj).

Jag kan meddela dig att denna Afrikaresan eller afrikakuren har funkat bra. Som bantning betraktat.

"Den afrikanska metoden" går ut på att inte ha tillgång till så mycket mat och inte kunna förvara den mat man har. Alltså äter man sparsamt och får inte heller tag i gottegrejer.

Men jisses, man går ner i vikt. Nu går metoden ut på att inte ha tillgång till våg heller så jag vet inte hur mycket men allra minst 10 kg, fast tveksam om det räcker....ska meddela dig när jag landat i Sverige igen.

Man skulle kanske göra business av detta?

Magica de Hex sa...

Hörrö djurpolisen, du kan få en sisådär 5-6 kilo av mig genast!

Kimmi sa...

For me to know haha...
Tyckte du ville byta bort maken för ett tag sedan. Jag utgår från att det erbjudandet inte gäller längre? :-)

Du ligger nu under rekommenderade bloggar.

Unknown sa...

Kan jag skicka min make på kurs hos er?
För hans idé om fönsterputsning är att spola fönsterna med trädgårdsslangen... med jetinställningen på munstycket... behöver jag säga att det inte fungerar tillfredställande?

Tackl i alla fall för ännu ett gott skratt!

Cicki sa...

Ibland överraskar de....:-)

Osloskånskan sa...

"sex varje dag, resten av året" Du måste ha jävligt många fönster.

MonasUniversum sa...

Djurpolisen: jamen då så, då följer jag med tillbaka. Lätt.

Sara: Amenellerhur!=))

Hej Nemo. Och välkommen. Jag vet att Linda är hemligt kär i dig, så därför är du extra varmt välkommen!

Och du har så rätt. För han är givetvis chef över rensa-tvättmaskins-rören också. Och jag står bredvid och säger: åhhh Gud vad du är bra på det där.

Kimmi: nä, han får stanna ett tag till. Åtminstone tills alla fönster är klara! Och tack!!

Maria: jag tror att din make bör skickas till ett annat ställe. Där de har vita rockar!=))

Cicki: så sant, så sant.

Osloskånskan: Kan du ge dig f-n på! Haha, nä, men snarare av ren tacksamhet. Det är i särklass värsta jag vet att göra!

Mamma J sa...

Hur många män skulle inte behöva läsa det där inlägger och förstå att ibland så är faktiskt dammsugning förspel ;-).

MonasUniversum sa...

Mamma J: Jamen för fan alltså, du har så RÄTT! Ibland undrar jag vad de tänker med!