tisdag 28 juli 2009

En ny affärsidé. Hell yes.

Jag tänkte att jag skulle etablera en ny affärsidé så här i finanskriser.

Eftersom jag har valt att gifta mig med chefen, och det i sin tur ofta leder till att vi håller på att slå ihjäl varandra, så funderar jag på att leasa ut honom. For real.

Egentligen gör han sig bättre som make än som chef, men då vi har jävligt körigt just nu, så måste jag ha kvar honom som chef under några månader framöver.

Alltså kan jag leasa ut honom som make. För det kan jag vara utan just nu.

Så om det är någon därute som behöver lite omväxling, eller om man helt helt enkelt vill ha en man, så går det bra att hyra min för några dagar. Eller, för att göra det enkelt för oss: en vecka i stöten.

Jag har inte bestämt nåt pris ännu utan tänkte att man får betala i efterskott. Och då helt och hållet vad man tycker att han var värd. Är han på gott humör så kommer jag att tjäna grova stålingar. Och är han på ännu bättre humör så kommer ni ha det riktigt jävla trevligt, för han är sjukt social.

Eller så idkar vi lite byteshandel.

Kanske bättre med tanke på att jag nog skulle klassas som hallick annars. Känns lite olagligt.

Jag skulle behöva någon som kommer och sprutmålar några av våra tak här hemma. Och sen behöver jag någon som kan fixa mer belysning i flera av rummen. Och nån som kan slipa vår trappa, så att jag sen kan måla den vit.

Och medan vi är igång så kan vi väl också se till att tapetsera om i hallen. Jag har aldrig gillat dom där epilepsiframkallande knallgula tapeterna som förre ägaren satte upp.

Häpp.

Jag inser just att det är en man jag behöver. Dessvärre är jag inte så säker på att maken skulle tycka att det är ett bra bytesalternativ. Han är lite lätt homofobisk.

Å andra sidan så somnar han oftast tidigt så han lär inte märka vad det är för sort som kliver på. Så att säga.

Well.

Förslag någon?

12 kommentarer:

AM-gärna ikväll älskling, jag har inte ont i huvudet sa...

Vänta,,, helt plötsligt så känns det som att vi någonstans har samma tanke. Jag vill ha hångel, du ska hyra ut maken. Men jag vill inte ha din make,,, utan någon annan (men mer manlig)(flåt Maken!).
va fan utannonsera mig nu också nu när du ändå håller på, din lilla hallick!

Charmhäck sa...

Tyvärr inga förslag men det där med att sprutmåla taket gillade jag, he he! (livlig fantasi!)

Singel i storstan sa...

Du bytlånar karl med någon som är gift med en man med praktiska egenskaper.

Hon som bytlånar kanske vill ha hjälp med ett budgetexcel eller nåt liknande! :-)

deeped sa...

Tänkte precis som Jeanette. Och tyvärr - jag är inte speciellt praktiskt lagd så det skulle bli status quo :)

MonasUniversum sa...

AM: "mer manligt", well, han må vara utan stubb och andra tillbehör, men han kan sin sak där det behövs!

Charmhäck: jag undrade just hur lång tid det skulle ta innan nån kommenterade just det. Jag var inne på samma sak...

Jeanette: du är ett geni!

Deeped: Vad ÄR det med er män?!!

AM sa...

Men du fattar. En som typ kan snickra men inte tänker så bra. Muskler och ingen hjärna. Vill ju bara hångla liiiite,,,

MonasUniversum sa...

Haha, förlåt A-M, men du har rätt. Dessvärre har han bara begåvats med hjärna. Och alldeles för mycket hjärna. 80/20 skulle räcka långt för min del..

Förresten, jag tror nog att jag har ett par singlar här. Wayne är en i alla fall...

Icka sa...

Alltså det där med lampor kan ju jag.
Både att införskaffa och att sätta upp.

Vill din man kampera med en underbar ettåring och en prylgalen datanörd tror du??

Smultronblomman sa...

Sökes: Kök- och badrumsrevoverare. Gärna ung, snygg och arbetsvillig....

Finnes: I en och samma person: Tekniker, ingenjör, mekare, bilfixare, el-kunnig, datakunnig. Kort sagt mycker versatale för den som så behöver.....

Intressant bytesobjekt, nån??

Charmhäck av just den snuskiga fantasin nytt bränsle. Tänkte inte i de banorna. Först....

MonasUniversum sa...

Icka: haha, jamen det är ju en elektriker jag måste ha! Men du ligger bra till ändå; han vill ju ha fler barn. Men nån som inte gnäller så förbannat som jag.

Smultronblomman: Nänänä, JAG behöver också en köksrenoverare. Och en som färdigställer badrummet.

Fast..du har ju en del kvalifikationer måste jag säga...hmm.

AM sa...

VAR ÄR WAYNE????

sara sa...

Han kan få komma hit till mig! Jag vill ha någon att prata med.

En romantisk minietta på Montmartre. Sex trappor upp utan hiss, han kommer att komma hem väry väry fit.

Med utsikt - de unga bögarna på andra sidan gården drar inte alltid för gardinerna när det "skall tills." Och dom är mycket aktiva...

Säg bara till! Han är så välkommen!