torsdag 2 juli 2009

Till dig kära make. Och chef.

Jag är nu borta fredag-söndag varför jag här vill göra dig uppmärksam på några punkter;

1. Ring inte mig om någon personal råkat försova sig och därmed blir sen med att öppna någon av våra butiker.

Jag kan inget göra.

2. Ring inte mig och fråga vad du och talibanen ska hitta på för något i helgen.

Du kan, om du vill. Vad gjorde ni i bonnahålan när du växte upp..?! Kottplockning i skogen måhända, tälja barkbåtar...?!

3. Ring inte mig och fråga vilka mattider som gäller; lunch 13.00, middag på bordet senast 18.00. Talibanen lär tala om för dig att "nu är klockan 5, nu måste du börja laga mat!"..som hon gör varje dag.

Ställ klockan om minnet sviker.

4. Ring inte mig och fråga vad ni ska äta för mat. Eller vad den eller den kryddan står.

http://www.tasteline.com/ Alla kryddor står på brickan.

5. Ring inte mig om brödet har tagit slut.

Jag kan inget göra. Förslagsvis storhandla lördag. Ta ett av dina sparade kvitton och köp samma saker. Typ. Glöm inte tvättmedel bara. Alltså refill.

6. Ring inte mig varje gång du och talibanen håller på att slå ihjäl varandra.

Jag kan inget göra. Jag blir bara förbannad.

7. Och vid eventuella dambesök så se till att det är städat överallt. Och att hon inte lämnar några spår efter sig. Vare sig fysiska eller veneriska.

Och talibanen får INTE sova i min säng. Glöm inte vad kemtvätten kostade förra gången!

Men det går bra att ringa om du vill säga att du saknar mig och att jag i alla fall nog är världens bästa hustru och husfru. Det kan du få ringa 3 gånger om dagen och säga.

Och ja, jag älskar dig jättemycket.

14 kommentarer:

. sa...

Oj, oj, oj. Det här ska bli spännande! :)

Anonym sa...

Bra lista. Tror jag ska köra på en copy and paste. Det lär behövas. Tråkigt nog.

Isan

Mr Lee sa...

Kan du inte få maken att också starta en blogg? Det räcker med en över helgen. :)

Monica sa...

hahahaha du är för skön ;) !!!
Kärlek ;)♥

Monica sa...

hahaha och att jag ligger på span i buskarna ;)

Osloskånskan sa...

Och en lista tror du hjälper? Hahahaha hahahahaha.....

Malin sa...

Jag insåg just att jag läst din blogg i flera månader - skrattat högt varje gång - och aldrig visat min uppskattning. shame on me! Du är FANTASTISK.
Och angående den här listan... är jag bitter om jag påstår att den skulle behövas i alla hem då frun försvinner i några dagar? ;)

MonasUniversum sa...

Inte shame on you Malin, du är så välkommen ändå. Liksom Isan. Och Véronique. Jag får ju en lista varje morgon så jag ser ju att det är fler hundra som aldrig kommenterar, men det gör absolut ingenting. Det viktiga är att ni stannar, hehe!!

Mr Lee: ehh, nä, tror inte det va!

Monica: har fan inte så mycket buskar kvar i trädgården. Du får ligga i talibanens lekstuga!

Monica sa...

ååå najs ;) finns det AC där???

CamHel sa...

nää, faan att jag orkar göra en sådan lista varje gång jag är borta ett par dagar.... Fast han skulle allt vilja ha en *asg* men nu kan jag ge honom din ;o))

ha så bra på mässan och hoppas du kommer hem med många sköna deals!!!

Inna sa...

Du är underbar Mona!
Nu väntar jag bara på makens kommentar =)

Dubbelörn sa...

Sitter här o skrattar o försöker hålla igen för kära maken sover. Du är absolut bara allra bäst!!

Den här listan är helt underbar *asg*

Kram vännen

Linda sa...

Haha fan vad bra=) Får nog skriva en bok till mannen medans jag ligger på BB...

Unknown sa...

På nåt sätt känns det som att du känner din käre make ganska bra när du du kan svara på alla hans ev frågor i förväg

Han kommer säkert att ringa dig massor varje dag ändå, för nog måste alla dagliga samtal egentligen betyda att han saknar dig & bara vill höra din ljuva stämma ;-)

Pöss