onsdag 8 juli 2009

Om att inte få komma till himlen.

Talibanen är snart 6 år.

När man har små barn, som dessutom gillar att rita, så blir det lite jobbigt.

Min taliban producerar ungefär 6 teckningar om dagen. I snitt. Varje dag.

Det blir ungefär 2 200 teckningar om året.

Hon har ritat som en maniac sedan hon var 3 år.

Det blir alltså ungefär 6.500 teckningar.

Jag vet inte riktigt när det är läge att tala om för henne att jag har slängt 6 470 av dessa. (Jag spar bara om det är något nytt och ovanligt hon har ritat/skrivit.)

Jag är ganska säker på att jag inte har någon självklar plats i himlen.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jösses om man skulle sparat allt... jag har fem barn varav fyra är ganska stora och de producerade så mycket teckningar och toapappersgubbar så att vi skulle ha drunknat om jag sparat allt.
Kanske inte en plats i himlen, men mer plats hemma i allafall.

wettexvarlden sa...

Hon kommer att sluta som Långa Barnet ska du se. Han har inte slutat rita än och det kommer dessutom att vara en del av hans framtida jobb. När sen ungen blivit känd tar du fram det du sparat och tjänar storkovan på försäljningen!

Karina sa...

Du, jag hade en hel kartong med teckningar, vågade f*n slänga nåt. För de kommer ihåg vad de ritat ;)

Men nu är det rensat.

Kram

Renée sa...

Mitt barn e hos sin pappa var tredje vecka. Alltså har man en hel vecka på sig att slänga teckningar, söndrigt papper, kladdikludd, gamla ruttna äppelskruttar, urklippta bilder på bratz å för att inte tala om sten-samlingen som finns i alla fickor!!!

Än har hon inte märkt nåt å hon e nio år... Jag kan ha haft tur.

Zelda sa...

Du får köra med:
Åh, så fin! Men vet du vad jag tror? - farmor skulle bli jätteglad om hon fick den istället.
(el. mormor/farbror/moster, välj själv)
Då behåller du din plats i himlen. Fast det är klart, då ligger ju dom andra pyrt till istället. Hmm, kanske blir ensamt där uppe då ;)

MonasUniversum sa...

Men se det funkar inte för mormor och morfar får hälften så många, och hon har hjärnkoll på vem som får vad.

Ibland råkar hon se att det ligger ett gäng teckningar i vår pappersinsamling men då skyller jag på städerskorna...hehe.

Carina sa...

Åh, men så där gör ju jag med! Min är nyss fyllda sex år, och jag har såklart samma problem. Det GÅR bara inte att spara allt.

Laila sa...

Jag får nog göra dig sällskap på det där stället man hamnar när man slänger barnteckningar... ;-)
JAg har dessutom ingen stä'derska att skylla på. MAn kanske ska skaffa en.

Monica sa...

Ursäkta mig Mona!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni har största källaren i BROMMA med tredubbel garage??? köp en billy bok hylla , och samla allt i en massa pärmar!!!
Och rensa nått av makens saker först!!!
Får du inte plats i himmel så förstår jag det

MonasUniversum sa...

Monica din jäkla förrädare, du ska hålla på MIG!!

Johanna sa...

Ja, var Du än hamnar, lär ju jag göra Dig sällskap =)

De Tokiga Brokiga sa...

Sex teckningar om dan? Det är INGENTING!! Mina två producerar minst tio. Var. Om dagen. Och sedan går de och snokar i återvinningen och plockar upp dem lika fort som jag kastar dem. Och blir sårade. Så nu måste jag gömma dem någon annanstans innan vi kan åka iväg till pappersinsamlingen...