lördag 25 juli 2009

Om att handla på GeKå´s i Ullared.

Jamen herregud.

För en som möjligen kanske har lite dyra handväske- och lakansvanor, så kan man ju tro att Ullared inte finns på kartan.

Icke.

Man kan snarare påstå att det är värsta adrenalinkicken. Och det faktum att det ÄR svinbilligt.

Problemet var att vi inte visste att de stängde 16.00, hur man nu kan göra det på en lördag!

Så vi hann ju fan inte med mer än halva butiken. Och då sprang jag som en jävla guttaperka för att hinna dra ned så mycket som möjligt från hyllorna.

Och så har jag ju fullt sjå att glo på alla människor. För min del är det högt underhållningsvärde att bara glo på alla. Herrejesus vilka konstiga, annorlunda människor det finns.

Och tur är väl det.

Äh, så skrev jag bara för att var politiskt korrekt. Det är ju fan rena dårhusvarningen på många av besökarna.

Hur som helst.

Varuhuset är utbyggt och trots att vi var där idag, en lönedag, så var det inga som helst köer.

Maken var med på noterna och pep ingenting. Och tror fan det när man springer på ett par Timberlandpjuck för halva priset. Och en massa annat.

Om inte annat så kanske han hade förväntat sig ett besök inne på butiken rakt över gatan: Sveriges ende outletbutik för leksaker. Ähhum, vuxenleksaker.

Men se det gick ju inte så bra då hela jävla området stängde 16.00.

Så nästa gång så låter jag talibanen vara hemma, släpper av maken rakt över gatan och tillbringar 8 timmar inne på GeKå´s.

Ibland blir jag så rädd för mig själv när jag inser hur smart jag är.

13 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Hahaha! Och tur är väl att jag aldrig nånsin har stått i kön i Ullared för att bli glodd på! :-) Ingen dåre här inte!

. sa...

Visst är det "fanatstiskt" med alla olika sorters människor? Det är fan så man smäller av! :)

Katarina sa...

Ja men visst är det kul!! Billigt och många "kufar" att titta på.
(Den Outlet med "leksaker", som ni inte han med, var en besvikelse. Inga outlet priser direkt och inte någon möjlighet att klämma och känna då allt var i sina kartonger. Jag lyckades springa dit medan mannen och barnen gick på netonet ;-))

✿Ewa sa...

Hahaha har du varit i Ullared OCH handlat!!?

Många beskriver det på samma sätt som du...men jag har svårt att tänka mig att åka dit och sälla mig till den där massan av kufar som blir tittade på eller som drar ner allt från hyllorna bara för att det är billigt.

Men förmodligen beror det på ren självbevarelsedrift + tantvarningen. Den som min betydligt yngre väns systrar stämplade henne med när hon och ett gäng åkte ner en helg enbart för shopping.
Jag skulle antagligen fylla min vagn till brädden med bra att ha grejer för nu & 10 år framåt...skutta runt som en iller och riva ner från hyllor...

Nänä, det blir inget Ullared för mig :D

Pernilla sa...

Va? Inga köer?! Då kanske jag kan tänka mig ett besök. Fast jag lämnar inte hemmet på minst tre år eller så. :)

Pernilla sa...

Och jag håller med om personlighetstyperna där. Seriöst, vad är det för fel på en del?

Anonym sa...

Suck!..Om jag någonsin ska åka dit så blir det inte med min man! Han klarar inte av att gå i affärer alls. Jag får alltid parkera honom på något fik eller liknande så en annan kan handla i lugn och ro!

Helena

fjortisensmorsa sa...

Väldigt många banjospelare där ;-) Man kan göra en del fynd men tror att de lever på att folk köper en massa bara för att det är billigt. Har en kompis som åker dit 2ggr om året och köper alla presenter som behövs för kommande halvår!

Smultronblomman sa...

Det där med olika personer - kan det bli konstigare än vid Valborgsmässoelden på Gölkärret (lokal plats i min stad)? Då är det inte dåligt! Jag undrar var de livsformerna befinner sig i vanliga fall för annars seer man dem aldrig.

Har aldrig testat Ullared, men det låter klart spännande. Kanske måste prova! ;D

Lee sa...

Vi var på Ullared i torsdags och i fredags... *love it* outlet-butiken mittimot däremot var en flopp, så det var inget din man missade kan du hälsa. Min sambo var in där och sa att det var bara en liten hylla med nedsatta/billiga grejer, resten var dyrt. Billigare på nätet enligt honom som vet eller nåt =)

Smultronblomman sa...

Till Lee:
Själv är jag gift med Snålhetsministern. Han påstår att smålänningar är snåla (jag är smålänning, han västerbottning), men nån så snål som han är har jag aldrig stött på. Våga bara köpa nåt dyrt utan att han fått kolla priser på nätet eller på stan! Du får förklara dig om han hittat samma sak fast billigare - jag lovar!! Bäst att han får sköta inköp av sådant som är dyrare än 500 kr.... Det blir lugnast då...

Hugomamma sa...

Min man vill inte gå ut ur Gekås, när jag är helt färdig. Vi har inte tittat där borta, säger han...Nån som vill byta???

Mimmi sa...

Var också där en lördag tror jag, känner igen det där med öppet-till-inte-så-länge... Till 17-18 hade väl i alla fall varit bra? (vad ska folk göra som campar där hela kvällen när de stänger så tidigt?)
Den där outletbutiken på andra sidan vägen var en besvikelse så ni missade inget där. Det var mest en massa folk som gick in där för att titta, inte många som handlade. Förmodligen pga priset och dåligt sortiment.