torsdag 16 juli 2009

Om fötter. Fula fötter.

Jag har en liten släng av fotfobi.

Och givetvis så äktade jag mannen som har Sveriges näst fulaste fötter.

De fulaste tillhör min exmake. ..no wonder ex liksom..

I alla fall.

Maken har fötter som en anka. Spretiga. Och låååånga tår. Så långa att man i mörker kan missta dem för fingrar.

Och han kan fan vinka med dom!

Och även om någon gav mig pengar så skulle jag aldrig stoppa dom i munnen. Ever.

Jag sitter och spelar spel med talibanen.

I leken ingår att jag ska blunda och titta bort en stund. Jag böjer på huvudet och slänger en blick på golvet.

Och tittar på hennes fötter, som hon har i en viss vinkel.

På snart 6 år så har det undgått mig att hon har ärvt sin fars fötter.

Typ den enda jävla kroppsdel man inte kan plastikoperera.

...man ska inte vara utseendefixerad...jada..jada...jada...och ja, jag vet vad som är viktigt i livet. Never the less så kommer den stackarn få leva med fula fossingar...

8 kommentarer:

Farbror Blå sa...

kan man inte liksom sminka dem snyggare? Det borde ju du som tjej kunna trixa till, eller?

Kristiina sa...

Jag fick alltid höra från min familj att jag har fula, kinesfötter (36,5, breda och med minitår). De fula tårna ärvde jag från min pappa. Numera är det mina systers döttrar som gör sig lustiga över mina dockfötter och småskor. En gång i en Ecco butik fick jag höra från expediten:"haa, du har ankfötter, precis som jag!" Nice liksom.

Men sedan växte jag upp och upptäckte att jag fick komplimanger från men och jag har aldrig haft svårt att hitta någon som vill massera dem ;-) Så kanske det också blir för din lilla Taliban :)

Farbror Blå sa...

verkar som det får va en massör med långa fingrar då va? Så att hela tålängden blir genomarbetad...

Renée sa...

HA HA HA!!! Jag har oxå fotfobi. Tycker fötter e superäckligt! Jobbade med gamla innan å duscha dom å tvätta deras fötter var likamed döden för mig!
Min ena fot är en halv stortå mindre än den andra. Så jag har hur svårt som helst att hitta skor då den ena foten e ett nummer större än den andra! Plus att jag har superont i dom jävlarna!

Malin sa...

Mona. Nu ska vi prata allvar du och jag. Min sambo, har garanterat fulare fötter än din make. Dom liknas bäst vid... hobfötter. Korta, håriga, höga vrister och onormalt högt valv. Måste ta ett kort någon gång, när sambon sover. Du ska få se. Så får du nog döpa om din makes fötter till tredje fulaste. För ditt ex är ju ändå ett ex, eller hur. Han kan få vara fulast. ;)

Äjj-Käjj sa...

I hear ya sister! Fötter är vidrigt.

Kejrin sa...

I hear you, fötter är äckligt som fan själv (eller myror, vilket du nu tycker är äckligast ;) ) Men goda nyheter - man KAN operera dem, förkorta, räta ut ja you name it. Framtida födelsedagspresent ;)

intern1n sa...

Lösningen på mannens fula fötter kanske kan ge meningslösa aquariet en liten tidsfrist: Bild-länk "Spartips:fiskmat"