tisdag 21 juli 2009

Jag och min GPS.

Jag förstår inte riktigt hur jag bär mig åt. Bilen jag färdas i har en utomordentligt fungerande GPS... så fort maken kör.

"Sväng vänster", och jag tittar åt vänster...ut på en åker...typ. Så då fortsätter jag, och hamnar fel. Och så kör jag runt. I cirklar. Med en babbel-Stina i baksätet som gör mig ännu mer stressad, så att jag kör ännu mer fel.

Dessutom har hon blivit nån sorts jävla trafikpolis: "mamma, du använde inte KÖRRIKTNINGSVISAREN nu!" (nej, hon säger inte blinkers, som vi andra dödliga...) eller "mamma, det står 120 men du kör 140!"

Fast jag har nog större problem än så;

För man kanske bör släppa efter lite på gaspedalen när man är framme över en timme snabbare än vad GPS:en kalkylerat.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag följa med på din nästa roadtrip? Jag skrattar ihjäl mej!

Fredrik sa...

Speciellt om man kör fel....eller det är kanske det den djäveln kalkylerar, så den lägger på lite tid för att du ska kunna köra lite fel?

Anonym sa...

förklara istället en sak för mig. varför heter man nu mera Menmamma? Innan sonen fyllde 6 hette hag Mamma på ett rätt gulligt sätt. Nu heter jag Menmamma på ett jävligt anklagande sätt och då är jag ändå en bowlingmorsa alltså inte ens en curling morsa. jag har ju till ovh med åkt Kolmårdens nya bergochdalbana....

annan från http://straksomannan.blogg.se som tackar så oändligt för finbesöket! ;o) för övrigt är din blogg ett stort frukost nöje för mig och maken för att inte tala om hot... Du tänker väl inte blogga om mig på det viset.....

Anonym sa...

fy farao vad dåligt man stavar efter ett par glas vin och då är inte ens solen uppe nu...

http://starksomannan.blogg.se

In between sa...

Underbara människa!
Känner bara att jag måste få pränta ner hur fantastiskt rolig du är! Du får en pissdag att bli jävulusiskt rolig.
Jag garvar läppen av mig när jag läser din blogg, varje dag längtar jag som fan tills jag ska in och glutta på din blogg!

Tänk att en så enkel blogg-design helt kan gömmas under lager av humor, ironi och svart humor!

Hursomhelst, du är en underbar kvinna och du är nog fan min ido. (Får man ha såna när man är 24 bast och har en dvärg på 1½ år?)
Skitsamma, jag har det!

Hoppas semestern blir bra, trots pissregn, felkörningar och en tjatig taliban!

XOXO, Ika

Anonym sa...

Heja Talibanen! Hon har helt rätt - varför kör du 140 om det står 120?!! Jam jag vet, det gör inget om du mister körkortet för då slipper du skjutsa till fotbollträningar och matcher...Jag tror att fastighetsbegränsningarna finns där av någon anledning...
Å mått du inte möta någon annan med en liten taliban eller två som också kör fort och fel!
Andas in djupt och kör lugnt!!!!!

Annika

Mr Lee sa...

Har du inte uppdaterat kartorna senaste halvåret så har du de gamla hastigheterna och då räknar den fel på ETA. Det är helt säkert bara det och inget annat som gör att du kommer fram 2h före. ;)

Hans-Barbro är vi! sa...

Min gps brukar tala om hur många meter det är kvar tills jag ska svänga...

Renée sa...

Förstår precis... Jag har en unge som kommenterar varenda skylt å om jag kör i typ 80 när det e 70 så skriker hon "DET ÄR 70 MAMMA!!!". Då kan man faktiskt köra i diket...

Kör försiktigt iallafall så du inte blir mos eller blir tagen av en saftblandare...

reneesfotoblogg sa...

Snälla Mona, GPS sår för Göran Person Socialdemokrat och det vet väl varenda människa att han va en mästare på att vilseleda. Han körde ju en hel nation åt h....e.
Resten ska jag kolla upp, har heller ingen aning.
mvh R

MonasUniversum sa...

Hörrni ni nya här; tack så jättemycket för fina komplimanger. Jag blir varm i hjärtat!

Och ni andra dårar: Alltså bilfan är typ 4 år, så sååå gammal är inte gps:en. Och jaaaaaaa, den säger till när jag ska svänga, men den är cp. Min (för det är makens jeep) säger till I TID. Den här jäveln säger det precis i samma sekund som jag måste svänga!

Och Renée: det där var roligt!