onsdag 8 juli 2009

Talibanen, pruttar och svar på tal.

Talibanen är en väluppfostrad flicka när det kommer till pruttar.

Hon säger "Ursäkta mig" efter varje prutt.

Det sitter i ryggraden liksom.

Så ibland blir konversationen märklig, och något osammanhängande;

"Idag så skulle Erik, ursäkta mig, visa alla tjejerna på dagis hur man, ursäkta, ursäkta...." och så vidare.

Idag är det riktigt illa.

Hon har fisit 28 tusen gånger.

"Amen nu får du ge dig, vi har ju snackat om det där: fina flickor fiser inte. I alla fall inte i samma rum!" Säger jag.

"Ursäkta mig mamma men idag ramlar dom bara ut HELA tiden!"

12 kommentarer:

Ice sa...

Det kan inte vara så att tösen är laktosintolerant? Får sj lika jäsig mage efter att ha fått i mig vanlig mjölk.

Tack för en underbar blogg, den förgyller dagen med flera asg :D

MonasUniversum sa...

Näe, vi har testat henne. Alltså, hon fiser varje dag, mer eller mindre, men idag var det för jävligt. Tror att hon åt för mycket vitlök till lunch..

Och TACK för komplimangen. Den värmer!

Singelmamman sa...

Ha, ha, ha! Vilken god uppfostran hon fått. Säger som Ice, underbar blogg, och härligt med så många inlägg. Hinner dock inte läsa ikapp i samma utsträckning, ska ägna halva semestern till det. Kram

Sus sa...

Herregud...är det vitlöken man ska skylla på??
TACK!

Dubbelörn sa...

Min goaste favorit Taliban!! Hon får prutta bäst hon vill hos mig... Ta hit henne fort!!

Bamsekramen är hennes ikväll

Elwa sa...

Å så bra kommentar! "Dom bara ramlar ut..." Den ska jag sno! För nu pruttas det lite då och då i husvagnen! Fy fanken. För mycket stillasittande i bilen och för god mat? Dock inte vitlök. Men i dag - palt!
Jag är förresten en av dom som besöker din blogg och som kryptiskt nog (i statistiken) uppvisar mobilt bredband=semester!
Självklart måste jag kolla din blogg även under semestertider, nån ordning får det va´. Och själv finns jag på
www.husvagnsliv.blogspot.com
/Elwa

Andrum sa...

Och mina rara gossebarn var också väluppfostrade och sa "ursäkta mig" när de rapade. Vet inte vad som hänt med deras ryggrad (där ursäkterna satt) för nu har de börjat ge ifrån sig asgarv istället. Ju högre rap, desto högre asgarv. "Det är för mycket syre i colan mamma!" Förbannat trevligt att ta med dem på fik. Hädanefter blir de utan kolsyra.

Wayne sa...

MEN MONA FÖR HELVETE!


Jag menar inget med ovanstående, men det är en mening som bott i mitt huvud hela dagen och nu måste den få komma ut. Eller ja, inte hela dagen och hela tiden, för då hade jag lagts in på ett hus med vita väggar och britsar.

Men jag ska nog inleda varje kommentar i fortsättningen så, oavsett innehåll.

Gonatt.

Sessan sa...

Hahaha!..ursäkta mig, det ramlade ut en här med. Jag kan aldrig..ursäkta mig..hålla mig när jag gapskrattar!! =D

Tack och ursäkta igen..

LillaBarn sa...

Men åtminstone ber hon om ursäkt, det gör inte familjemedlemmarna i den här familjen. Fast fiser, det gör dom...

Fredrik sa...

Fina flickor fiser inte, dom vågar inte släppa loss. Fina flickor är inget för oss!!
http://www.youtube.com/watch?v=J9YRO6gUaJM

intern1n sa...

Min förra svärmor, en elegant dam, sa alltid -ursäkta, den smet...