söndag 28 juni 2009

Vuxentid

Idag åkte tonåringen till sin far.

Inga konstigheter, det gör hon kontinuerligt.

Däremot hör det till ovanligheterna att talibanens båda fastrar ringer och vill ha med sig henne till Astrid Lindgrens Värld i Vimmberby. De åker nu. Ikväll.

Och mamsen blir orolig. För talibanen har aldrig spenderat ensamtid med dessa två, samt den jämngamla kusinen. Och för att inte tala om resvägen, 4,5 tim i bil. Man har liksom noll kontroll.

Och så slår det mig;

För första gången ever så är jag och maken totally allåne i 4 dagar.

Han föreslår att vi inleder det hela med en långpromenad.

Hustrun föreslår varsin bok i varsin hängmatta. Med en flaska rött.

Och med tanke på hur trötta vi är så ska det bli intressant och se vilken tid i natt som vi vaknar.

Jag tror jag tar med mig filt och kudde ut.

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Samma här, allåne tid i 7 dagar... Då river man kök, gräver efter avloppsrör o så grillar man o så tar man lite vin...

Och klockan är 19.21 o kära mannen har lagt sig... För han ska börja jobba igen imorgon...

Kan vi inte ta en vinare ihop i veckan, tror vi skulle ha så mycket roligare *asg*

Kram

Osloskånskan sa...

Njuuut! Lilltjejen har det bara knallbra, I'm sure!

Pernilla sa...

Förstår precis hur du känner med noll kontroll! Men det låter härligt med egentid. Njut!

Monica sa...

men vilken lyx;) njut för fan och lag barn dygnet runt ;) ta ledigt i morgon ;)

Finnpajsaren sa...

Ska ni ligga i samma hängmatta och skava?

Sus sa...

Ligg på ni vettja.

Finnpajsaren sa...

Nej det ska ni ju inte, för du skriver ju varsin hängmatta, men det ser ju inte jag för jag har solsting och sitter här och rapar vatten nu.

ullrika sa...

ojoj.. four days? det är en evighet!! hoppas talibanen får skojsigt med Astrid och kidsen. ni kommer få görmysigt, jag är övertygad!

Charmhäck sa...

Kanske lite bankelibank....hehe

Anonym sa...

sen jag skilde mig är jag ifred varannan vecka. hur bra som helst.

grejen äratt jag hänger hos mitt ex varje jävla dag också så jag träffar ju ungarna. men jag kan välja att inte träffa dom. grymt.