torsdag 11 juni 2009

Kissa.

Till slut körde jag på två hjul in i Brommaplansrondellen och sladdade in bredvid Sushi-restaurangen. Och stegen från bilen in till vår ena butik, well, det var världsrekord. För jag liksom studsar över Drottningholmsvägen.

Öppnar butiksdörren, säger tjena till personalen, går rakt fram 10 meter, öppnar dörren in till personalutrymmena, går 3 meter rakt fram, öppnar toadörren.

Sliter av mig byxorna, kissar i luften innan jag landar på ringen, samtidigt slår jag i skallen i handfatet när jag böjer mig ned. Men känslan av att Sankte Per öppnade pärleporten vida översteg smärtan i skallen, let me tell you.

Och ni vet hur det är när man är kissnödig. Alltså när man är riktigt kissnödig. Som en man. Såå kissnödig.

Jag kissade, och kissade och det tog aldrig slut. Jag sitter med toadörren öppen. Hann liksom inte stänga. Och det gjorde ju inget för dörren 3 meter därifrån, ut till butiken, ja, den var stängd.

Tills en kund öppnar butiksdörren.

Och det blir korsdrag.

Och dörren 3 meter från toan plötsligt åker upp.

Och alla kunder som kommer in i butiken behöver bara titta rakt fram så ser dom mig på toa.

Och jag kissar.

Och jag kan inte knipa av strålen.

Och jag får panik.

Så jag skiter i konsekvenserna och hasar över sittringen för att nå toalettdörrsjäveln.

Och lyckas.

Sen får jag torka upp kiss från golvet.

Och jag åker därifrån och undrar om jag har alla hästar hemma.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Hemma är de nog, men jag är tämligen säker på att det är helt sjövilda och otämjda präriehästar du har. :-D Må gott! //NinaPX

Charmhäck sa...

Du kunde väl ha vinkat en sån där fin drottning Silvia vink och kissat färdigt! De hade jag gjort! Nä, kanske inte!

Linda sa...

Hahaha!
Gud så roligt.

callo sa...

ha ha jag döör! Du är för skön!

Chris_P sa...

den som säger sex är skönt har aldrig varit riktigt kissnödig!

Mr Lee sa...

Är du helt säker på att det är hästar där uppe? Jag börjar tvivla! ;)

Än en gång, du gör samma saker som vi andra, men vi skulle för allt guld i världen inte tala om det för någon!

Tack för att du delar med dig!!

Jonna sa...

Hahahahahahhahaha. Kan. Inte. Sluta. skratta.

Du är bäst Mona!

Singelmamman sa...

Lyckost! Att ha en butik så nära just när man behöver det.

Sus sa...

Ha!
Shit, jag måste besöka din butik när jag flyttat.

Pia sa...

Åh herregud, du är ju hysteriskt kul! Men jag kan tänka mig att det kanske inte var det roligaste du gjort enligt dig själv!! ;o)

Carola S sa...

Jag kan inte sluta skratta, ser dej framför mej, där du sitter på toa med öppen dörr, men du har väl en viss vana vid toa+öppen dörr ha ha ha

Kerstin sa...

Hahahaha, hästarna har det nog ganska festligt i alla fall!
Jag blev påkommen med olåst (glömde...) toadörr på jobbet och min något udda reaktion blev att raskt som attan sätta upp bägge händerna för ansiktet.
Gissa om den stackars kollegan hade roligt resten av dagen...?!

moi sa...

Hahahahah! Guuud så roligt! Ja, va fan gör man... hade nog gjort samma sak.
Är dock lite nyfiken på hur länge du stannade på toan efter att du var klar? -för att ev. undvika att möta någon som kan ha sett dig tänker jag..

Sockiss sa...

hahahaaa! fan va kul! det värsta är nog att man känner igen sig i det hela.

Mimmi sa...

Det är bara du som råkar ut för det och vågar skriva om det!
Tack för ett gott skratt, jag kan se dig framför mig.

Fredrik sa...

Är det videon? Där hade jag en kompis som jobbade förut, Jonas hette han.

MonasUniversum sa...

Goa Jonas...=)

Karina sa...

*asg*...say no more...


Måste bara få säga att igår köpte vi ABBA Singstar...kom och tänka på en viss Mona i de unga åren på en kateder i skolan ;)
Hoppas du inte blev arg nu ?
Kram

Anonym sa...

Tratt för Hel*... Mona Tratt !!!
När jag för ett par år sedan skulle bila med arbetskamraterna för mässa i Hanofer (killar enbart killar) Jag är ensam tjej både i sverge på min firma & samma här då på filialen.
aja
Jag planerat resan med kiss & rök pauser trode jag... Nope för på morgonen då vi skall starta från STH så har ena killen Ola med sig jusst en pett flaska med tratt :O) men
jag klarade mig att hålla mig, ett vardagligt tipps bara.
Jag skratta så ja, jo du nara ju resten.
Kram kära cyber vän !
Lollo Down Under

Lee sa...

Underbara Mona!!! Du gör min dag... absolut!!! Skrattar så jag grinar och eftersom jag har introducerat sambon i din blogg också så skrattar han så han grinar han med...

Hans favvoinlägg är när du boppar över vägguppen i fina förorten i din volvo-nånting-kanske-v40 =))

Kram kram!!

California Swede sa...

Alltsa Mona, Jag holl pa att kissa pa mig av skratt nar jag laste ditt inlagg. Kram pa dig. Vi ses snart.