tisdag 9 juni 2009

Märkliga män. Med konstiga gener.

Jag äter frukost på jobbet varje morgon.

Således öppnar jag kylskåpet en gång om dagen. Eftersom det är jag som är middagskock.

Av olika orsaker så har jag sluppit att laga middag flera dagar på raken.

Härom dagen så sitter jag i soffan när maken kommer hem, öppnar kylen och säger:

"Det är nåt som luktar konstigt här."

Och nu kommer det fantastiska.

VEM som helst gör samma konstaterande, för att sen ta reda på källan till odören.

Icke min man.

Han stänger kylskåpsdörren och går därifrån.

Här tar nu Experiment-Kolla-Hur-Länge-Jag-Står-Ut vid.

Nästa dag händer exakt samma sak. Och då ska man veta att han, utöver att öppna kylskåpet på kvällen, alltså öppnar det VARJE morgon när han gör frukost till sig och talibanen.

"Alltså, du, det är nåt som stinker här!" och ett: "Vet du vad det kan vara?"

Jag svarar samma som förra gången: "Ingen aning." Med ett tonläge som formligen skriker: "Men ta reda på det då för f-n."

Dörren stängs.

Den tredje dagen händer exakt samma sak. Och nu börjar jag undra om dom här finska generna innehåller mentala tillkortakommanden av det allvarligare slaget.

Hur, hur, hur, hur jävla svårt kan det vara?!

Och det kliar satan i fingrarna.

12 kommentarer:

Charmhäck sa...

Jag drar mig till minnes en Jansson....

Farbror Blå sa...

ha ha ha...finnar har bara luktsinne för knivslagsmål, brännvin, bastu och björkris :-)

Monica sa...

hahaha kanske ett ägg som har ruttnat det luktar bajs bajs bajs be han torka upp skiten eller ska du ringa städerskan?

MonasUniversum sa...

Haha, sant. Men jag har smygkikat, och jag kan fan inte hitta problemet. Det krävs nog en djupare kontroll!

Monica sa...

`kanske behöver rensa hålet ni vet i kylen??? där måste det rensas då å då äkel peckel !!
har ni inte sett rent hus??

MonasUniversum sa...

Monica: han torkar inte ett skit, det är JAG som är förstetorkaren i det här huset!!

Farbror Blå: så sant, även om inget av det där känns bekant för makens del. Just det, åt lite choklad nyss. Och tänkte på dig, hehe!

Monica sa...

kolla hålet eller ska kylen till städerskan ;) eller köp en ny haha ;)
ska du berätta nått om mötet igår eller??

Monica sa...

sallad luktar också apa om det är ruttent!
usj va äkligt jag är bra på att städa frys o kyl annars ,, gjorde det senast igår!
på jobbet så klart!

Monica sa...

por? porr? hud orm på norsk iallafall,men du forstog vad jag mena hahaha;)

Anonym sa...

Håll ut håll ut!!! Spännade att se hur länge de dröjer innan poletten faller ner!!!!!

// M
http://ahvarforinte.blogg.se

Agnes sa...

Haha, jag är likadan och jag är tjej ;)
Kan iofs vara att jag är rädd att jag ska spy om jag hittar det som luktar illa =P

Osloskånskan sa...

En liten undran bara...när du vaknar så tidigt o drar på jobb; vad är klockan när du käkar frukost?