tisdag 30 juni 2009

När man inte vill ha kunder.

Det här jä*la MediaMarkt, vad är det för skitställe?

Jag har tröttnat på vår kaffemaskin och hör ryktesvägen att man kan få smaka på kaffet hos dem.

Och jag vill gärna göra det eftersom jag inte har lust att slänga ut 15 000 kr på nåt som sen kanske producerar skit. Och inte har jag heller lust att sitta i bilen i onödan om man nu inte får provsmaka maskinerna.

Så jag rasslar in på nätet och konstaterar att de stänger 20.00. Men tydligen har de så mycket att göra att de inte ids svara i telefon. Eller så står de och hänger i nån hörna och snackar skit.

Sa jag att jag sover dåligt på nätterna?

12 kommentarer:

Sus sa...

Du...jag tror faktiskt du har rätt. Media Mark imponerar inte på mig.
Inte heller den personal jag mött.
Ändå sover jag rätt bra på nätterna faktiskt.

Monica sa...

Åk till media markt nacka personalen där är suverän!
Skit bra service I LIKE
Tjejen i kundtjäsnt gjorde allt hon kunde för mig *superduper*
Men det är klart det är ju nacka hahaha

MonasUniversum sa...

Jag kan säga att personalen i Barkaby suger fetpurjo. Vi kom hem nyss. Utan maskin. Beställer den från nån annan. Ikväll.

Vilka jävla Rinkeby-amatörer.

Mamma J sa...

Jag har fått jättebra bemötande när jag väl tagit mig dit (Heron) - men varför de överhuvudtaget har ett telefonnummer kan man undra. Jag har också försökt ringa och inte fått svar, flera gånger. Värdelöst!

HeltRiktigt! sa...

JAg får väl ta MM:s parti ;)

Jag har ingen aning om alla MediaMarkt har samma uppbygnad men jag tror nästan det. Att då callcentret hamnar i informationen kan förvissa vara bra, men om man jobbar själv i informationen är det plötsligt inte lika lätt att bemöta kunder som faktiskt är I butiken och samtidigt svara frågande kunder i telefon.

Att sedan själva växeln inte har någon som helst telefonkö gör inte det lättare (vet inte här om det är samma på alla varuhus). Kunderna hör bara att signaler går fram, och då kan det lika gärna pågå ett annat samtal utan att kunden vet om det. Tyvärr! så det är mååååÅÅnga kunder som är arga i telefonen när de "VÄL KOMMER FRAM" som de brykar skrika/säga.

:)

AM-kul att du svarar när jag ringer sa...

Jag köpte en Nespresso maskin, hette ngt i stil med Latissimo. Avtagbar mjölkbehållar om man vill ha cappucino eller latte. Fick mina beställda kapslar idag. Espresson är magisk, "vanliga kaffet" Lungon magisk, cappucinon magisk, latten lite blaskig. Summa summaro, 4400 kr magi! Köp en sån!!!

MonasUniversum sa...

HeltRiktigt; Jag förstår hur du menar och det kan inte vara lätt. För mig finns bara ett servicealternativ i det läget: att man på telefonsvararen säger att det kan vara svårt att få personlig hjälp per telefon efter 18.00.

Men när vi väl kommer dit och hittar en maskin som kostar 22 000 kr och INGEN kunnig personal finns på plats, "kaffepersonalen har gått hem", ja då blir man lite trött. Och det var ju inte så att vi klampa in 19.55 direkt!

I en butik så är personal A och O. Och även om jag skulle jobba där och kanske inte vara 100% kunnig, så ser jag till att trolla fram kunskapen någonstans ifrån. Jag ser till att kunden känner att det åtminstone är jävligt trevlig personal.

MonasUniversum sa...

A-M: Jamen jag höll ju på att klippa häcken då. Sen glömde jag bort det, förlåt.

Nä, jag vet vilken du menar, men det är för mycket meck med den. I synnerhet när man har folk hemma. Jag var inne på den när vi köpte den vi har idag, men nä, vi måste ha en stor maskin. Maken är en extrem kvantitetsdrickare.

Sus sa...

Åk inte till MM i Kungens Kurva.
De suger också.

AM- såg en orm imorse och bröt ihop sa...

Det är INGET meck!! Lovar.
Så jävla enkelt och bra!!
Du, på lrödag kommer jag ha X antal kräsna restaurangmänniksor på middag, dom ska fan få sätta betyg på det kaffet.
Vi drack espresso, kaffe å latte igår på ett ställe som alla tokdissade.
Jag LOVAR att dom kommer att hylla det här.
Enkel. Snabb. Gott.

Den sköter ju allt själv. Dessutom!! fast mjölken får du ta ut ur kylen och sätta på maskinen.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000bvo1c5D3?ProductID=FLzD4QFHTCcAAAEd0sBM2s6j&CatalogCategoryID=

På riktigt Mona, ni måste kolla på den.

AM- såg en orm imorse och bröt ihop sa...

Det är INGET meck!! Lovar.
Så jävla enkelt och bra!!
Du, på lrödag kommer jag ha X antal kräsna restaurangmänniksor på middag, dom ska fan få sätta betyg på det kaffet.
Vi drack espresso, kaffe å latte igår på ett ställe som alla tokdissade.
Jag LOVAR att dom kommer att hylla det här.
Enkel. Snabb. Gott.

Den sköter ju allt själv. Dessutom!! fast mjölken får du ta ut ur kylen och sätta på maskinen.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000bvo1c5D3?ProductID=FLzD4QFHTCcAAAEd0sBM2s6j&CatalogCategoryID=

På riktigt Mona, ni måste kolla på den.

HeltRiktigt sa...

Håller med dig, personal är A och O. Och vadå kaffemaskinspersonalen har gått hem? Stänger man 20:00 ska det jävlar finnas personal. Det tycker jag var dåligt!

Hoppas ni hittar det ni söker tillslut iaf! :)