onsdag 17 juni 2009

Friends. Hotell Kantarell.

Jag älskar min tonåring över allt annat.

Jag älskar hennes bästa vänner också.

Dom som har pluggat i USA i ett år.

Men jag börjar bli gammal.

För jag har glömt vardagen med dessa tre damer.

Jag har glömt att varje gång de spenderar ett dygn hos oss så är kylskåpet tomt. Och då menar jag TOMT!

I morse noterar jag som hastigast att maken och talibanen inte har någon frukost.

Och tonåringen konstaterar i går kväll;

"Mamma, vi måste verkligen ta med i beräkningen nu att XX och XX är hemma igen när vi storhandlar varje vecka!"

Alltså. Är det inte tonårskillar som äter som hästar?

8 kommentarer:

Helena sa...

Enligt min yrkeserfarenhet så ser tonåringar godis som mat, chips som sallad och läsk som den nyttigaste drycken som gud har skapat.Mat är liksom det där som man bara måste fylla magen med för att orka proppa i sig resten. Så var glad om din tonåring äter rent i kylskåpet. Då är det väl ändå mat hon proppar i sig?

Thereze sa...

Har vänninorna inga hem här i Sverige? ;-) Kanske kan alternera med sina familjer så ni får ha någon mat ifred *garv*

Linda sa...

Darling, jag har problem med min mail. Jag har sett ditt mail men kan inte öppna det? Hotmail javascrips-nånting-skit-knull. Ska iväg nu och sitter senare vid en annan dator. Då ska jag göra det som ska göras!

Pernilla sa...

Underbart! Kanon att de äter!

MonasUniversum sa...

Helena: dom äter ALLT. Och i synnerhet MAT!

Thereze: Jomenvisst, haha, problemet är att dom alltid har huserat hos oss. För att jag är så satans snäll..

Linda: messa mig om det inte går att öppna.

Pernilla: Ska inte du träna din mage, hehe!

Anna sa...

Hahahaha....Jag känner igen det där. Hos oss länsar dom både kyl och frys. Dessutom är det alltid på natten dom har sitt tabberas, aldrig på dagen.......
Samtidigt är det skönt att dom vill vara hemma med kompisarna....

Anonym sa...

Hehehe, att killar äter mer än tjejer stämmer inte alltid. Både jag och en kompis till mig har ätit enorma mängder mat som tonåringar. Mer än de flesta killar. Jag vet inte om hon fortfarande äter lika mkt, men jag gör det...

Jupp sa...

Jag är varken tonåring eller kille, men jag skulle kunna klå dom vilken eftermiddag som helst. :-)

Så nä.... att tjejer blir mätta på lite sallad och ett halvt glas vatten är bara en myt.