lördag 13 juni 2009

Om att fylla år. Och att länka till andra.

Att vakna tidigt på sin födelsedag, och veta att resten av familjen ska uppvakta en med sång och frukost på sängen, ja, det blir en omöjlig ekvation om klockan är 05.10.

För de vaknar inte förrän vid 9-rycket.

Men matematik har aldrig varig min starka sida.

Så jag smyger ned och sätter igång kaffemaskinen.

Medan datorn startar upp. Sen läser jag lite bloggar.

Och så håller jag mitt löfte till darlingen Barlach. Om att ge en särskild blogg lite dragplåster i form av länkning.

För trots allt så har min lilla skitblogg många läsare. Och jag har inte bara läsare, jag har bra läsare. En jävla skillnad.

Och bland en miljon crappiga bloggar så ploppar det ibland upp en del guldpärlor. Jag läser ju en hel del bloggar som förtjänar att uppmärksammas. (En annan dag.) Och alla är inte nonsensbloggar som min egen.

Idag skulle jag vilja att ni tar en kopp kaffe och ger denna blogg 20 minuter av er tid. Twenty minutes. En mycket sjuk människa, med sjukt rolig humor. Och tycker ni att den är bra så sprid den för f-n.

För övrigt så ska vi se om jag klarar att hålla mitt löfte till mig själv: inte skriva ett enda inlägg mer än detta idag. Bara vara en hang-around hos alla andra.

Efter att jag har öppnat alla miljoner paket förstås.

Ska bra smyga upp och lägga mig tillbaka i sängen.

God Morning.

40 kommentarer:

. sa...

Hoppas du får en lövvly dag och massvis av dyra presenter! :)

Dubbelörn sa...

Varma GRATTISKRAMAR till dig vännen!

Tids nog kommer kaffet o presenterna ;)

Rebecca sa...

Grattis på födelsedagen. Den blir säkert jävla bra :).

agnelia sa...

Grattis på födelsedagen!

Annika sa...

Grattis Mona! Det blir förhoppningsvis en bra dag med mängder av bra paket!

sofie sa...

Grattis i efter skott.

Inna sa...

Grattis raring! Hoppas att du får en alldeles underbara födelsedag!

Titti sa...

Ett stort grattis på födelsedagen. Hoppas inte väntan på frukostkaffe-på-sängen blir alltför lång och att alla miljontals (dyra) paket väger upp väntan.
Tack för att du förgyller mina dagar med dina inlägg!

Mamma P sa...

Grattis på födelsedagen Mona!Det är inte helt bra väder ute så jag vet inte om du har varit för vass i dina inlägg det senaste året ;) men jag önskar dig ändå en riktigt bra dag! Må väl!

Isabelle sa...

Stort grattis till underbara dig som förgyller mina stunder framför datorn. Ha en toppendag med många och dyra presenter =)

wettexvärlden sa...

Grattis stumpan, hoppas det blir en fin dag!!!

Sockiss sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får allt vad Louis Vuitton har att erbjuda! och tack för kommentaren på min blogg! det är alltid härligt med bekräftelse. och ALLTID härligt med glass.. =)

Mr Lee sa...

Grattis på 23-års dagen!

Eller var det 27 du fyllde?

Sus sa...

Gjorde det samm igår, ang länkningen...

GRATTIS!

25 va?

Anonym sa...

Grattis på DIN dag, Mona!
Hoppas fortsättningen på da'n blir precis så som du önskar (kunde ju ha börjat bättre, typ bli väckt med kaffe/frukost/paket på sängkanten osv) & att du får massor av uppvaktning och svindyra presenter (precis i din smak såklart)! Har faktiskt lust att svänga förbi med en härlig blomsterbukett, men i så fall skulle maken skicka mig direkt till psykakuten... Får bli en rejäl cyber-bukett istället. ;) Wich u all the best!
Kramar
/Carina
(som inte kommenterar så ofta, men följer din blogg varje dag)

Mimmi sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en massa fina dyra presenter!

Scraphönan sa...

Grattis Kramar i mängder! Till allas våran underbara blogg Mona.
Utan dig så skulle jag ju sluta läsa bloggar för då var den bästa borta;-)
Kramis

Frida sa...

Hoppas att du får en underbar dag, GRATTIS :)

Rosa-mutbar, mutar, tjänster, gentjänster. sa...

JAHAAA!!? Vad kostar det att bli länkad då??? Har en Gucci plånbok över, oanvänd, men du gillar ju inte Gucci,,,

Anna sa...

Stooort grattis till dig!! Jag tycker din blogg är den roligaste av alla bloggar. Jag skrattar halvt ihjäl mig varje dag. Absolut ingen nonsens blogg. Kanske för att jag känner igen mig i situationerna med din tonåring och talibanen. Har ju själv en tonåring och en 5 åring.
Hoppas du får en fantastisk dag....kram A

Farbror Blå sa...

Grattis på födelsedagen Mona!

Må åren fara vänligt mot din hälsa!

Har hört att man få ett regnsskogsträd i present. Då gör man en insats för mijön. Hoppas du får ett träd och inga Gucci grejjor, Mona!!!

Och även jag länkade den av dig omnämnda bloggen igår:)

CreaMaria sa...

29 år nu igen... Grattis på din dag! Hoppas du får en riktigt toppenmegaunderbar dag.

Peter Barlach sa...

Tack och grattis!

Mona sa...

Ja må hon leva många lyckliga år!

Anonym sa...

Ja! Grattis och HURRA! Och det är väl ok att dra ned på inläggen på sin födelsedag - om det inte vore för att man (ja, jag) är sjukt nyfiken på vad det var i paketet som inhandlats i Uppsala. Rapport please!!! Kanske en liten metallflöjt? En liten kastrull? Ja, det är vad jag själv fått i paket av maken vid pakettillfällen. *suck*

/ Isan

Gabriella sa...

Grattis på födelsedagen från mig också!

Unknown sa...

Stort grattis till dig idag Mona, hoppas du får en underbar födelsedag med massor av LV-väskor, bling & roliga besök!!!

Stora kramar

Die Quelle sa...

Stort grattis på vad jag antar är 30-årsdagen.

Gunilla sa...

GRATTIS!

Torvaldan sa...

Grattis på födelsedagen!
Tack för en underbar blogg!

Kristiina sa...

Grattis! Onnea!

Jenny E sa...

GRATTIS på födelsedagen - önskar dig en bra sådan!! =)

Anonym sa...

Ett stort grattis på din födelsedag Mona!! Hoppas att du får en fin dag...

Massa kramar Lee

Anonym sa...

Grattis grattis på födelsedagen!
Stor Kram!
:-)

Malin Vänersborg sa...

Stort grattis på födelsedagen! Fortsätt håll stilen på bloggen, du har gett mig många stora skratt och glädje!

Jos sa...

grattis! hoppas du haft en tiptopdag. och tack för länkningen. jag får lite, lite mer feber pga uppblosande helkroppsrodnad men det som inte dödar det härdar. hoho.
allt gott!

Anonym sa...

Grattis Mona!
Kramar från Malin (Maby)

Erika E sa...

Grattis på födelsedagen!!!

Honungspojkens mamma sa...

Grattis på födelsenatten!

MonasUniversum sa...

Allvarligt. Jag tror att jag fyller år varje dag. Herregud vad ni är trevliga. Jag SÄGER ju det. Jag älskar min blogg.