söndag 21 juni 2009

Om att inte sova så gott. Eller snarare så länge.

När man vaknar 03.30, efter blott 2 timmars sömn, och konstaterar att AC:n inte fungerar, och därmed badar i svett så skulle varje normal människa öppna ett fönster.

Och så även jag.

Om det nu inte vore för att jag är gift med värsta Pip-Larsson, vilket innebär att jag aldrig någonsin får ha öppet fönster när vi sover "för jag blir förkyld då".

Har alltid varit absolutely förbjudet liksom. För om det var upp till mig så skulle jag ha fönster öppet året om. Det får gärna vara minusgrader när jag sover.

Hur som.

I Tyskland har man givetvis tv. Problemet med där jävla landet är att ALLA program antingen är på tyska, eller så är de dubbade.

Så Law & Order dubbad på tyska var ingen större hit kan jag säga.

Alternativet är CNN. Som i dessa dagar endast visar situationen i IRAN. Och givetvis är det en sorglig historia. Men när man har lyssnat på samma rapportering femtioelva gånger så börjar man ruttna.

Så jag läser en bok. Som tar slut. Och dricker ytterligare en liter vatten. Och kissar mig lite. Och lyssnar på makens snarkande. Och tänker lite. Och tar en ny bok. Och suckar.

08.30 ger jag upp och går upp och duschar.

Och konstaterar att det känns så där med 2 timmars sömn.

Hur gammal ska man vara för att det ska vara egalt med separata sovrum?

12 kommentarer:

Mr Lee sa...

Missade du de Tyska varianterna av TV-frågesportsproggen där man skall gissa ord?

Milly sa...

Vilken fin blogg!
Är allt bra med dig?
Kram

Dubbelörn sa...

Amän öppna fönstret!!
Han sover ju, så vad vet han om det. *asg*

Här sover vi året om med fönstret på glänt ;)

Helena m. 4 sa...

Hur ung som helst, med motiveringen om fönstret...
Och apropå inget - förkyld blir man väl av virus ? Jag tror knappast John Blund (eller i kanske i mannens fall Jonni Blundinen) ställer sig på fönsterkarmen och toknyser baciller bara för att fönstret står på glänt.

Mimmi sa...

Skitkul, jag vet! Vi hade same same i Italien men utan CNN. De hade en engelskspråkig kanal som visade tennis och jättegamla avsnitt av Jerry Springer's talkshow.
Inga nyheter så man hade noll koll på vad som hände i världen. Såg bilder i tidningarna men vet inte vad de ville säga med dem.
Tacka vet jag semester i USA!

Peter Barlach sa...

Skilda sovrum.

Inna sa...

skilda sovrum har inget med ålder att göra.
Se till att få sova ordentligt. Skilda sovrum helt enkelt. Det kommer att rädda humör, sex och äktenskap.

MonasUniversum sa...

Helena m 4: EXAKT vad jag har försökt förklara i alla år, men han är så satans envis och trots att han i normala fall är intelligent, så är han övertygad om att han blir dödssjuk varje gång fönstret är öppet. Och jag blir så trött..

Sus sa...

..när man hellre mördar än ligger?

Sockiss sa...

öppna fönstret och bädda åt honom i badkaret säger jag! =)

gladmymlan sa...

hrmff menar du att du är så snäll mot maken:-) jag har öppet fönster om det så stormar ute, och han vet att antingen är han tyst eller så är det soffan i v-rum som gäller...
o därmed basta! hihi

Irrhönan sa...

Jag var gift med en Pip-Larsson intill vi skildes 2005.

Minns med en rysning de utskällningar jag fick när jag öppnade fönstren om natten. "JAG KAN JU BLI SJUUUUUUUUUK".
Hm.

Har någon någonsin dött av lite frisk luft?

Separata sovrum har ingen ålder. Sover man inte bra tillsammans så delar man på sig. Mer märkvärdigt än så behöver det inte vara, tycker jag.
(Men så är jag skild och singel också... ;-) )