söndag 7 juni 2009

En make utan kontroll.

Vi går och röstar i sann demokratisk anda.

När vi kliver in i röstlokalen så vänder sig maken plötsligt om och frågar vem/vad jag tänker rösta på.

Jag tar samtliga partiers valsedlar och säger: "Well, for me to know and for you to never know!"

Han blev fullständigt perplex;

"Alltså. Jag vet inte om jag kan vara ihop med nån om jag inte vet hur den röstar."

Och här har vi min älskade make i ett nötskal. Han hamnar i en situation som han på intet sätt kan kontrollera, vilket är oerhört svårt för någon som har är ett extremt kontrollfreak.

Jag bara log och gick in och röstade.

Och kommer aldrig att tala om på vad!

12 kommentarer:

Huskatt sa...

ha ha ha, LÄCKERT !

Monica sa...

hahaha stakkars Maken kommer inte få sova inatt;)

pangis sa...

Bra där.. Att hemlighålla vad man röstar på är en demokratisk rättighet:-)

Anonym sa...

Jag skulle heller aldrig berätta för maken men han å andra sidan skulle aldrig våga fråga heller så det är inget problem.

Mr Lee sa...

:)

Ni verkar då inte ha några problem med att sysselsätta er.

Eva sa...

Fast jag förstår honom... min man vägrar berätta för mig vad han röstar på :-(

Kristiina sa...

Han har mina sympatier. Jag hade också blivit helt galen. Du hade åtminstone kunnat säga vilka du absolut INTE röstar på :)

Jag brukar säga till min man vem han ska rösta på :D

Pernilla sa...

Men VARFÖR är det så hemligt vad man röstar på? Jag har aldrig riktigt förstått detta. Och man borde ju ofta ha ett hum om vad ens partner röstar på, det borde ju spegla sig i vissa åsikter. Men i och med att alla är så hemliga så säger inte jag heller...

Fast maken och jag vet och vi röstar lika nästan jämt.

kristiina sa...

Nu har jag hängt här alldeles för mycket. I natt drömde jag om att gifte om mig med DIN man. På något vänster fanns varken du eller min man i bilden och utan att gå in på det så var det liksom mach made in heaven tills jag upptäckte att du HAR rätt, ingen annan än DU kan leva med honom.

akajos sa...

Du är en tuffing ;-)

MonasUniversum sa...

Kristiina: haha, du är för rolig. Måste vara de finska anlagen! Och om inte annat så hade du ju fått en jävligt snygg vigselring, eller hur?!!

Bums; Nähädu, det är jag inte! Däremot förvånad. Jag har röstat på samma parti i 100 år, och detta val var inte annorlunda. Så varför fråga liksom...

Sus sa...

Hehe..
You go girl!
Och ålder liksom?
Skit i den.
Man är som man är.
Och det är såååå skönt.