fredag 19 juni 2009

Cravings

Helt otroligt.

Vi är sams.

Körde bil i en timme och en kvart och poff, poff så var vi framme. Och för ordningens skull så körde vi nedcabbat. Sen att himlen var becksvart, ja det var en annan femma.

Framme på hotellet väntade den sedvanliga presenten (vi är här för 4:e året i rad och alla får fina presenter vid ankomst) sen kom maken på att det minsann är fotboll.

Så just nu ligger han och tittar på Sverige-Italien med kommentatorer som pratar tyska. Väry not sexigt. Och givetvis är han bättre än alla på planen. Vilket han noggrant påpekar var 3:e minut.

Själv hade jag precis bestämt mig för att ta ett varmt bad, nu när talibanen inte är i närheten och man kan ligga och läsa. Det är bara det att det finns inget badkar.

Och så är jag sugen på sill. Matjesill. Ända sen jag satt på planet. Så just precis nu kan jag ge vad som helst, bara jag får lite sill.

Nä. Det blir middag från det världsberömda (not) tyska köket ikväll. Schnitzel och potatis med äckliga gröna ärtor. Eller nåt.

Man kanske skulle ta och supa skallen i bitar och ha lite wild'n crazy sex på hotellrummet. Så där som man hade förr. Borta på den tiden när allt var nytt och fräscht. Innan man började reta sig på konstiga tuggljud och andra olater.

Jag tror bestämt att jag är lite gnällig idag.

7 kommentarer:

Mr Lee sa...

Schnitzel Wiener-style är en av mina favoriter i det Tyska köket. Nu är det iofs bara den och korvarna som är ätbara, men det är bättre än inget alls.

Här var det traditionell midsommarmiddag med allt vad det betyder, även lite vin. Så nu är Mr & Mrs Lee lulliga. :)

Och vi ser INTE fotboll!

Osloskånskan sa...

Haben Sie eine kleine najse abend, und gute midsommar!

Singelmamman sa...

Und skiten sie i die äckliche grüne ärtor so will de tage bleibe so gut. Eller åtminstone uthärdligt. Som man bäddar får man så... *funderar på om det blev rätt där*

Finnpajsaren sa...

Aber man können nicht haben kravingsen über den matjesensillen.

Ms Spider sa...

Då har jag goda nyheter: Sill är jättelätt att få tag på i Tyskland. Även matjes. Troligtvis lättast här i väst för att det är nära till Nederländerna där de är galna i matjes och där den väl egentligen kommer ifrån...

MonasUniversum sa...

Ann-Katrin: (Hej!) Det där hade jag behövt läsa i fredags!!

MonasUniversum sa...

...och det är ju för övrigt trevligt att notera att mina bloggvänner är ena jävlar på tyska!!

Mr & Mrs Lee: Jag åt korvar dagen efter; jävlar så gott! Och det var ju trevligt att ni ramlade in här på kvällskvisten, lulliga och fina!