måndag 15 juni 2009

Öronproppar.

Tonåringens båda bästa kompisar har pluggat ett år i USA.

Med en veckas mellanrum har de alldeles nyss kommit hem.

Båda kommer hit för övernattning om en stund. Den ene ringde alldeles nyss;

"Åh Mona, jag ska berätta ALLT när jag kommer!"

Jag känner att mina små öron börjar krulla sig. För nu är hon nämligen inte längre en desperat oskuld.

Och de här damerna är vanligtvis oerhört detaljerade när de ska till och prata om viktiga saker.

I synnerhet när det är sex- och samlevnad på tapeten.

Jag är inte så jävla säker på att jag vill höra.

I´m too old.

8 kommentarer:

Sockiss sa...

vissa saker vill man bara inte veta om folk. jag har en svärmor som ska visa förlossningbilder och prata snusk med mig. och det vill jag VERKLIGEN inte se eller veta detaljer om.

Monica sa...

låt talibanen stanna hemma med tjejerna och du kan ju ta en sväng ?

Mr Lee sa...

Var det tjejen som övade "torr-sim" på ditt köksgolv och la upp filmen på din dotters blogg?

Charmhäck sa...

Min son frågade om vi hade en gurka hemma, häromdagen....

Jag undrade naturligtvis vad han skull med den till....

Jo, han hade fått en kondom av skolsyster och hon tyckte ungdomarna skulle hem och öva och trä kondomen på gurkan! Trist, jag sade NÄHEJ! På min gurkor vi ska ÄTA trär vi inte en ända kondom över!!!

Jag föstår dig, ibland kan det bli lite för bra!

Tack för lekstugetips!

Lalla sa...

Med tanke på hur vuxen/mogen jag kände mig efter ett år i USA, rekommenderar jag hörselskydd utanpå öronpropparna. Du vill _inte_ höra!

Helena m. 4 sa...

Sprit Mona, sprit - då pallar du, kanske...

Osloskånskan sa...

Sova sej i lekstugan kanske?

Jupp sa...

Jag håller fullkomligt med Lalla.

Du vill _verkligen inte_ höra.

Oh, evil Amerikat, doo only bad stuff to our swedish garls, only bad...