tisdag 23 juni 2009

Näpp. Näpp. Aldrig. Eller. Jaså, jaha...

Maken tycker att jag ska hyra en bil nästa helg i Frankfurt.

Och jag undrar genast om han vill bli av med mig på riktigt. För all framtid alltså.

Ska nog hålla ögon och öron öppna de närmaste tiden. Kolla lite om han bytt kalsongmärke och parfym. Det är väl sånt man gör när man träffar nån ny.

Allvarligt.

Jag åker ju för fan vilse i min egen näjbörhood.

Så det skulle inte förvåna särskilt många om jag hamnar i Ukraina.

Och det är han mycket väl medveten om.

Nädu gubbe lille, jag åker tåg.

2 kommentarer:

Mia sa...

Ta taxi. Maken betalar.

Marie sa...

Ta tåget! Skit i taxin! Hamnade i Usama-taxi en gång i Tyskland! Slutade med vanisnnesfärd på Autoban och polis! Fy fan säger jag! TÅG TÅG TÅG! Dessutom tar vissa taxibilar i Tyskland inte kort varpå de borde bojkottas! BASTA! Annars är en Jeep och GPS om man kan hantera dem ett trevligt alternativ!