söndag 7 juni 2009

Så var det Bruce Springsteen igen.

I detta nu: kommer ned till vardagsrummet, tar fjärrkontrollen, sätter på tv:n och lägger tillbaka den på bordet.

Sätter mig sen på divanen, som står i ena hörnet av rummet. Loggar in på datorn.

Det är cirka 3 meter mellan mig och fjärrkontrollen. Tv4 ploppar upp. Jag orkar inte lyfta på världsdelen och hämta fjärren.

Och se där;

Jag får genomlida EN TIMME med en dokumentär om Bruce Springsteen och nån jävla konsertinspelning från våren 2009.

Så man kan säga att jag upplevt samma konsert som alla andra i Sverige denna helg.

Och nu vet jag varför jag inte kan med karln: alla låtar låter likadana. ALLA.

3 kommentarer:

Sus sa...

Jag sjöng en Bruce-låt på bröllopet igår.
så nära Bruce trodde jag aldrig att jag skulle komma.

burriburrsonja sa...

jag har aldrig lyssnat på bruce springsteen. bara born in the usa. och det räcker.

det är ungefär som europe. behöver man ha hört mer än final countdown?

Anonym sa...

HAr funderat.... Gammlingar brukar vara uppe i ottan... Hmmmm...;-)

/M
http://ahvarforinte.blogg.se