måndag 8 juni 2009

Konsten att fylla år, men inte så många.

Den här veckan tänker jag fylla år.

Sisådär någon gång närmare slutet av veckan.

Problemet är att jag blivit fixerad vid siffror. Ju högre, desto mer diarée.

Varför heter det "diarée förresten? Vad kommer DET ordet ifrån?.

I alla fall.

Jag tycker på fullt allvar att det "inte bara är meningslösa siffror". För mig börjar det bli dödligt allvar.

Och det är ju märkligt med tanke på att matematik i normala fall inte ingår i min repertoar.

Men jag gillar presenter. Det är ju ett problem.

Så, som vanligt kommer jag inte att få ihop den ekvationen.

14 kommentarer:

Andrum sa...

Lämna ut din adress, så vi kan skicka presenter. Du behöver ju inte skriva hur många år du är. Vi skickar ändå. ;) Se det som en undersökning, bloggforskning om hur givmilda dina bloggläsare är. Har du riktigt tur så kanske du får nånting från L.V. eller nåt annat exklusivt märke jag inte kan stava till.
Eller så kan vi vända på steken och låta dig ge en present till den som gissar rätt ålder. (Eller den som gissar snällast är också ett alternativ.)
Grattis i förskott i alla fall, du ser säkert ut som 17. ;)

Katarina sa...

Så då är du alltså tvilling, jag med...Kan förklara lite "känner igen mig känsla" kanske när jag läser dina inlägg.
Hipp hipp hurra i förskott på din dag. När den nu är, men jag antar att vi kommer att få veta det med ;-)
Hälsa maken, han roar och oroar oss läsare. Krama Talibanen, kommer självklart lära sig cykla så småningom.
Och grattis, du är säkert inte äldre än du känner dig!

Gabriella sa...

Angående diarré (notera stavningen! ;-)): You've got mail.

Och grattis i förskott!

Zuzikins sa...

...finns nån som en gång har sagt: "How old would U be if you didn't know how old U are?"

Lutar mig mot det å struntar i alla siffror. Gör det du med snygging, du blir iaf inte äldre än ... 32?

Maria sa...

Jag vet att du är sex år äldre än mig....men åhhh, jag bara skojsa sig lite

Melkers Mamma sa...

Det verkar som att du fyller i närheten av min Melker. Grattis till er båda!

fjortisensmorsa sa...

Min syster hade en lösning på precis samma problem: hon har härmed slutat fylla år..men hon gillar också presenter så istället har hon fom i år inför en Hyllningsdag till hennes ära, som helt slumpartat infaller på hennes "former known as birthday" dag..vill ju inte vara sämre än Prince ;-)Blir inte äldra- får presenter..klart! Hyllningar på din dag "former known.." ;-)

Tuss sa...

dia betyder genom, re betyder rinna. sådärja.

gladmymlan sa...

äh för mej inget märkligt alls att fylla år. jag har stannat på en ålder som passar mig bra, 34 år. där har jag varit i två tre år nu:-)
en vän till mej är alltid 26 år. 26 år och 88 månader.
och en annan vän till mej fyllde tjutretton förförra veckan. helt ok tycker jag!
Men som sagt, stanna du på den ålder som passar dej och fira den varje år!
kramen

Tizzel sa...

Äsch... ålder... det är bara en siffra! Man är aldrig äldre än man känner sig!!!!!

Anonym sa...

Äsch, tänk som jag gör: jag är jätteglad att jag får fylla 26 år VARJE år, alternativet till att inte få bli ett år äldre (å här är det jättesmart att just 26 + 1 = 26) vore ju jäkligt trist....;-) Må gott/NinaPX

MonasUniversum sa...

Ni är helt sjuka. Allihopa!

Gabriella sa...

Nä, inte jag ... Jag hjälpte dig bara med det svåra ordet. Hihi! Och smyggrattade lite snällt. Fast det kanske inte var så snällt att ta reda på VAD du fyller. Hehe.

marie sa...

Hej Mona, de var kul att se att du är tvilling, tänkte faktiskt när jag läste din 60 punktslista att så skulle kunna va, är själv i samma tecken så jag vet vilket helvete de kan va....=) Ena dan si o nästa så men för det mesta ok ! BTW så är du är min bloggdrottning sen ett par månader tillbaka så glad att jag hitta hit. Kram.