fredag 26 juni 2009

Tant Mona

Igår var jag ute på lokal. På restaurang alltså.

Jag var på dejt med två barndomsvänner, varav den ena är hemma på besök från USA. (Vad det nu har med saken att göra.)

Det är inte så ofta som jag lyckas komma ut nu för tiden (utan bihang hemifrån) så att bara sitta och glo på folk är halva nöjet. Och jag inser strax att jag är kärring. För jag ser bara små söta tonårsbrudar med mycket ben och många bröst.

Och man märker att man är kärring när det viktigaste förr var att ha så djup cleavage som möjligt medan man idag ägnar huvuddelen av tiden till att försöka dölja volangerna kring magen.

Och man märker att man är kärring när man efter några timmar frågar personalen om de möjligen har en pläd. Ja för fontänen intill vid Kungsträdgården, där vi sitter, ja det drar nog lite kyligt från den.

Och man märker att man blivit kärring när man noterar att gubbjäveln, som förmodligen var i samma ålder, en bit ifrån sitter och glor på en i flera timmar, och att man först tror att man spillt sås på tuttarna, eller nåt. För att sen kolla att inte urringningen är för djup och att man flashar bopparna på nåt alltför ungdomligt vis.

För inte fan glor han för att man skulle vara snygg på nåt sätt. Eller? Och hade man haft tillräckligt med batteri i telefonen så hade man tagit kort på idioten och lagt upp på bloggen. För jag tyckte synd om hans kvinnliga dejt.

Och man märker att man är kärring när man framåt midnatt känner att kudden hemma skriker efter en.

Och man märker att man är en fullfjädrad kärring när man skiljs åt från sina vänner och på väg till bilen, som står parkerad vid bakgatorna mellan NK och Café Opera, vänder sig om var 5:e meter. För att man är livrädd att det ska komma en våldtäktsman eller några huliganer och slå ned en.

Och försöker se cool och avslappnad ut när man går med extra stora kliv. Medan klackarna slår i kullerstenen. Eller nä, klackar har vi inte nu.

Nu har vi flipflop.

Förvisso med mucho bling bling.

Helvete. Jag måste ut oftare.

11 kommentarer:

Suzie sa...

Säg bara till, jag ställer upp som bihang. Det lär bli en av de kvällar man kan berätta om för sina barnbarn.... när jag blivit kärring! För just nu vägrar jag inse att jag nog redan är det.

Mr Lee sa...

Synd jag inte visste att du var ute och tittade på ungdomen, var själv och tog en glass i Kungsan i går kväll.

Sus sa...

Men det är ju såååå skööönt att vara hemma ...=)
Själv ska jag ta en tvådagars i helgen.
Det kan vara så att jag dör.

Linda sa...

Och man märker att man är kärring när man tar bilen eftersom man iaf inte har tänkt att dricka nåt med alkohol i.

Välkommen till min sida av världen!

Anonym sa...

Din blogg är fantastiskt kul att läsa. Tar alltid den först bland mina favoriter. Härligt med människor med självdistans och humor!

Tanten

Rosa- inga bara ben men med "volanger" och lipgloss sa...

Oh yes. Du måste ut oftare och du MÅSTE BÖRJA LÄMNA BILEN HEMMA! Unna dig en tre-glas-vin berusning, bli lite rosig om kinderna, blinka med ena ögat åt den stirrande gubbjäveln, släppa loss lite.
banne mig. Utan bihang dessutom (flåt maken, du får följa med en annan gång).

jag måste ta mig till huvudstaden asså,,, det här går bara inte.

Finnpajsaren sa...

Javisst. Man är tant när man läser det där inlägget och tänker att det där, det är inget för mig...

California Swede sa...

Ha,ha,ha...ja och när den ena i sällskapet säger att hon inte ska ha nån kaffe latte för då kan hon inte sova sen....ja då är det tant varning på gång. Vi får ta om det här snart. Kanske en öl på bardomsförortens pizzeria..he,he. Eller ute hos dig, så slipper du ta bilen. Annars får du ta dig till LA igen så gör vi om det där. Kram på dig...

Osloskånskan sa...

Han glodde för att du är SNYGG! (dumskalle)

Karina sa...

Hoppas du hade en underbar kul kväll :)
Du Mona du är snygg som få fortfarande :)

Kram

Själv har jag blivit utskälld som f*n idag ;)

intern1n sa...

Helvete, du märkte i allafall gubbjäveln, det gjorde inte ja, men kanske hade de att göra med att ja hade så himla kul me att lyssna på dig... Sen e ja fortfarande chockad över tantsnacket, tycker vi är precis lika bloodygorgioussnygga som vanligt sedan 30 år tillbaka, sowhat att växthuseffekten tagit ut sin rätt, kan väl inte vi hjälpa...