torsdag 15 oktober 2009

Om att se fram emot en fredag.


Imorgon ska jag hem till kära väninnan här i finområdet.

Hon har lite dåligt inflytande på mig.

Man säger att det är svårt att få gamla hundar att sitta men hon har fanimej fått mig att både sitta och ligga:

Jag har aldrig varit nån större vän av alkohol. Gillar inte att tappa kontrollen. Plus att män har en jäkla förmåga att bli så inihellskotta snygga så fort jag har druckit fler än tre glas. Kan bli körigt om jag säger så.

Men jag gillar rödvin. Och har alltid ansett att det är det enda drickbara när det kommer till alkohol. Dock håller jag mig till ett par glas under en kväll.

Den här bruden spelar i en högre division när det kommer till alkohol. Hon har fått mig helt hooked på Gula Änkan. Jag som alltid tyckt att champagne smakar skit, plus att man alltid får skallebang av det. Och lite töntvarning.

Varje gång vi träffas så drar vi i oss minst ett par flaskor. Och löser alla världsproblem. Och konstaterar att våra män är världens dummaste.

I morgon är hennes make bortrest. MIN make kommer över endast för att äta middag och har därefter fått strikta order att plocka med sig talibanen och gå hem.

För vi ska lösa Palestina-frågan. Eller nåt.

11 kommentarer:

Rosa- skumpahäxa sa...

Ah! Den gula är säker! Halvtorr, slinker ner utan att man behöver blinka!! "Vanlig" torr skumpa måste man slå bort lite bubblor för att kunna dricka smärtfritt. Men Änkan,,, oj, oj, oj,,, ni kommer garanterat att lösa alla världsproblem!

Anonym sa...

Nej inte Palestina-krisen... då blir min man arbetslös. Kan ni inte fokusera på valfritt annat krisområde? Typ Sudan eller så.
/A-S

Anonym sa...

Låter toppen! Ska nog härma dig... här dricks det alldeles för lite skumpa :-). Synd att du är upptagen, får hitta nå'n annan att lösa alla problem med, å du... jag har inget emot lite snygga killar heller :-)
LiSe

Monica sa...

va??? jag trodde den var till mig hahaha ;)

tigerlilja sa...

Lycka till! Minns fortfarande när jag första gången drack riktig champagne...ahhh.

Singelmamman sa...

Champagne. Självklart, och det är ingen tantvarning på det.

Små Vita Ting sa...

Min syster och jag renoverar och bygger om mitt hus (i tanken alltså)varje gång vi tar en vin kväll på tu man hand. Men det går lika bra med världsfreden eller nåt.....

Unknown sa...

Gula änkan is the shit. Glöm inte bort den rosa skumpan heller. Lyxar till vilken dag som helst.

Skål!

Sól í Hjarta sa...

Så nyfiken som jag är så var jag "tvungen" att kolla in detta vin på Systembolagets hemsida... och detta ska jag prova någon gång när jag har något att fira... tja, eller när jag ska lösa världsproblem :D

Såg sen att detta kommer från Reims i Frankrike... och där har jag varit! Fast jag kom inte på var i Frankrike jag var förrän jag såg namnet och googlade fram lite foton därifrån :/ Tydligen har jag mycket koll på vart jag reser... NOT!

Helena m. 4 sa...

Bollinger är inte fy skam den heller ...

Ting sa...

Love skumpa!