tisdag 27 oktober 2009

Min kärringhysteriska make.

I morse drog jag till jobbet tidigt. Och som vanligt så skulle talibanens rygga packas med smörgås/frukt och vatten. Maken sköter det där varje morgon.

När han för fjärde gången ringer mig och gastar nåt om att jag "städat bort" talibanens rygga och "hur kan du bara göra det....och jag hittar tamejfan aldrig nåt här hemma...bla bla bla", så fick jag en rejäl brinning.

Och åkte hem.

Övertygad om att jag, som vanligt, skulle hitta rätt på dagens borttappade pryl. Och med glädje trycka upp den i hans sydligare breddgrader. Men icke. Den var inte hemma och då finns det bara ett ställe: kvarglömd i skolan. Och då ska man veta att det var han som hämtade henne i fredags.

Jag drog iväg men innan jag slängde igen dörren så sa jag:

"Basattduvet: ligger den i skolan så ska du slicka mina fötter. Nä förresten, du ska massera dem varje dag den här veckan."

Ska bli mig ett sant nöje att hämta talibanen idag. För maken lyser med sin frånvaro här på kontoret, så jag skulle tro att han har lite att göra varje kväll den här veckan.

9 kommentarer:

onormalin sa...

Känner igen fenomenet!
Karlar kan fan inte leta!!!

Och jävlar i min lilla låda va bra man mår när man hade rätt, snudd på perverst :)

Agneta sa...

Jag instämmer i vad onormalin skriver!

Annette sa...

En klassiker är annars att karlar bara öppnar kylskåpsdörren och vrålar "Var står majonnäsen?". Annars retar jag nog mig mer på när "den" är borta, eller står på fel plats. Hur f-n ska jag veta vad en "den" är, eller vad "den" gör på det stället, när jag är geografiskt annorstädes?

Eva-Lotta sa...

Shit,om jag var han skulle jag darra nu...

Comvidare sa...

Nåja. Nu ska vi lugna oss lite. Det finns väl ingen regel som säger att män är värdelösa på att leta. Somliga har bara dresserats till att bli "värdelösa" - av flickvänner/sambos/hustruar. I helvete att jag skulle åka hem från jobbet för att leta reda på en rygga. Det finns inte på kartan. Mona, du gräver din grav!!!

Men om vi ska prata personlighetstyper så kan jag slarva bort en ost i en ostkupa. Och en majonäs i ett kylskåp!

Chrissan sa...

Nice seger!

wettexvärlden sa...

Efter att ha levt med Man och två söner kan jag bara säga att män föds med selektivt seende. Punkt.

Tex:
Ställ en öl i kylen, den kan de hitta.

Unknown sa...

*vänta på svaret på mysteriet med den försvunna ryggsäcken*

fjortisensmorsa sa...

Been there, done that, bought the t-shirt. (Surt att du inte hittade ryggan, förstör det härliga triumferande "är du blind eller bara puckad"ögonblicket!! ;-)Tror för övrigt på Wettexvärldens teori! Ha det gott!