torsdag 15 oktober 2009

Hockeyhjälm på. Dagens plan.

Nä. Jag har inte vuxit fast i toaringen.

Jag gör löner till femtioelva timanställda.

Och när man jobbar ihop med sin man, som är den som håller i pluskan, så har man lärt sig att sätta på sig hjälmen dagar som denna.

Och jag gör som jag brukar: sammanställer lönerna, mailar en fin liten excelfil i samma sekund som jag går in och lägger mappen med lönespecarna på hans bord.

För ovan tillfälle är mycket noga valt: mappen landar på hans bord i samma ögonblick som han får ett inkommande samtal. Jag liksom står runt hörnet och väntar in samtalet. Sen gör jag mig osynlig, smyger in med mappen, lägger den längst ut på det 3 meter långa skrivbordet och vänder.

Tar min redan ihoppackade dator och drar.

Fort som fan.

För det slår aldrig fel:

Efter max 2 minuter ringer det på min mobil:

"HUR FAN KUNDE DET BLI SÅ HÄR MYCKET?!"

"Det är väldigt dålig mottagning här inne på City Gross, vi hörs senare."

Så. Poff poff och jag handlar i 2 timmar. För sen har han lugnat ned sig.

Im so good.

14 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Smart drag!

Malin sa...

Kvinlig list, oh yes!

Sól í Hjarta sa...

Ha ha... I love it!
Du är så otroligt smart kvinna ;)

Wayne sa...

Tro fan att man inte kan lita på sådana som er.

reneesfotoblogg sa...

Räkna ut lönerna själv då, gubbdjävel!
Sådan är jag!

. sa...

Man kan ju sina löss efter ett x antal år.

Kvinnans list övergår mannens förstånd.

Väry sant!

Annette sa...

"En sann bohem ser hyran som en oväntad utgift - varje månad!" Fast jag vet inte vad det är för slags arbetsgivare som ser löneutbetalningen - eller dess storlek - som oväntade utgift... Eller tror han att det bara är obemannade skyltfönster ni äger?
Bakom varje framgångsrik man, står en listig kvinna.

Ting sa...

Du är very good!

Emma sa...

Hahaha...jag känner igen det där, fast då jobbar jag inte åt min man ;-) Ibland får man liksom välja tillfälle att smyga in =) Smart att sticka efteråt dessutom!

Diverselådan! sa...

Precis som min namne ovan, så undrar jag också över mr Universums reaktion över lönerna...?
Och eftersom jag vet att mr Universum läser dessa kommentarer så kanske en förklaring eller ett förtydligande kan lämnas?

MonasUniversum sa...

Jamen nu är det så här att 95% av vår personalstyrka på ca 60 personer är timanställda och ibland jobbar de dubbelpass, ibland lärs nya upp och skall gå bredvid nån annan, ibland stannar man kvar några timmar extra i butiken. Och så vidare. Så varje månad är en ny överraskning. Och han får en hjärtinfarkt varje gång när han inser att folk faktiskt inte jobbar idéellt.

Sus sa...

Herregud vad du ska få lära mig en massa saker!!!

Hosanna sa...

Du är så bäst!
Jag ska genast börja öva mig.

Farbror Blå sa...

Hmmm..Och alla NI betalar min lön...Hur känns det:)