fredag 16 oktober 2009

Ibland får man kuligheter på mail:

Du är tjej och ser en snygg kille på en fest.
Du går fram till honom och säger: "Jag är fantastisk i sängen".
Det är direkt marknadsföring.

Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg kille.
En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: "Hon är fantastisk i sängen".
Det är annonsering.

Du ser en snygg kille på ett party.
Du går fram till honom, får hans telefonnummer.
Nästa dag ringer du och säger: "Hej, jag är fantastisk i sängen".
Det är telefonförsäljning.

Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen.
Du går fram till honom, häller upp en drink åt honom.
Frågar: "Får jag?" Lutar dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger:
"Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen".
Det är PR (Public Relations).

Du är på en fest, ser en snygg kille.
Han kommer fram till dig och säger: "Jag har hört att du är fantastisk i sängen."
Det är tecken på ett starkt varumärke. (Brand Recognition)

Du är på en fest och ser en snygg kille.
Han gillar dig men du övertygar honom att gå hem med din kompis istället.
Det är representation.

Din kompis kan inte tillfredsställa honom så hon ringer dig.
Det är teknisk support.

En kille kommer in på en fest.
Han blickar ut över rummet.
Inser att han vill ha alla brudar, så han ställer sig på bordet och skriker: "Jag är fantastisk i sängen!!!"
Det är spam

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha!! Härligt!!!
Kanske skulle testa den sista och se om det funkar.

// Chris

Malin J sa...

Helt underbar och så sant

Isabelle sa...

Underbart. Tack för dagens första gapskratt!

Ullebulle sa...

HAHAHAHAHA

fjortisensmorsa sa...

SÅ bra!! Ha en skön dag..och kväll med gräsänkor&gula änkor! ;-)

Pangbruden sa...

Bästa jag läst!

Mysan sa...

Hahaha!

Bühlmanns sa...

Härligt!! Nu känns det som fredag - tack.

Finnpajsaren sa...

Men kul. Jag ligger sjuk och får bara mail från PPM, Matklubben och Företagarförbundet. Hur fan ska jag bli frisk!?

jupp sa...

Konstaterande.

Jag är världsbäst på PR.