onsdag 28 oktober 2009

Hur man nästan missar en middag. Jag ÄR verkligen korkad.

Det här jäkla Facebook makes me nuts.

Jag kan bara inte tycka att det är bra. Alldeles för grötigt, femtioelva inbjudningar, hjärta mig hit och hjärta mig dit.

Och jag vet inte riktigt vilka knappar jag har tryckt på inne på Inställningar men det ramlar in konstigheter. På något sätt så kommer andras konversationer till min mail. Alltså, nån svarar på nåns inlägg. Och så vidare.

Jag bryr mig aldrig om det där. Jag bara eräjsar.

De senaste dagarna har det regnat in mail om nån tjejmiddag. Jag ser bara en massa "ja tack", "nej tack" och tänker att det var ett himla tjat and please leave me out. Och...jag måste f-n göra nåt åt det där i inställningarna. Ungefär.

Idag råkar jag klicka på länken i mailet och hamnar mitt i en middagsinbjudan.

Först fattar jag ingeting. Det känns som om jag tjuvkikar på nåt privat. Sen inser jag att jag nog har några fler blonda hårstrån än jag vill tillstå, för givetvis är jag en av de tillfrågade.

Och fick panik, omutifallattjagmissatmiddagen...men icke. Jag kan säga att jag satte världsrekord i att svara "ja tack".

6 kommentarer:

MiaA sa...

Så, så, nu skall jag hjälpa tant... ;)
De där notifications som kommer till mailen är ett aber - såhär stänger du av dem:

Gå till "Inställningar" (uppe till höger i den blå raden, brevid ditt namn)
Klicka sedan på fliken "Händelser"
Då får du upp en lista över alla applikationer med små rutor för vilka du vill ha e-mail notifications för.
Klicka ur alla (eller de du inte vill ha)
Klicka på "Spara" knappen, längst ned.
Klart

Adios!

Anonym sa...

Här kommer lite tips för att det ska bli mindre "rörigt" på FB. Om du går in på inställningar på den blå listen inne på FB och sedan klickar på kontoinställningar så kan du där under fliken "händelser" ta bort ALLT som kommer till din mail (alltså ta bort de ifyllda bockarna).

Sedan kan du också fixa till på första sidan, alltså på det som kallas för "vägg" så du bara ser statusuppdateringar som du själv och dina vänner har gjort genom att;
Titta i den övre vänstra menyn och klicka på MER. Sedan drar du STATUSUPDATES till toppen. Efter att dragit den till toppen, klicka på den. Det blir din standard och det är som förr;).

Jag har själv fixat till detta i min FB efter ha blivit smått galet av allt trams. Nu är det mycket bättre och man ser det viktigaste. Inbjudningar och sånt får du ju meddelande om högst upp i vänstra hörnet.

Lycka till!

Anonym sa...

TACK! Ni två som tipsade Mona ang FB. Jag fixade allt ni föreslog och nu känns det som vanligt där igen, tack!

Anonym sa...

jag hjälper dig nesta gång!!vi ses inte för länge bara!m,onmica

MonasUniversum sa...

MiaA och Anonym: TACK! Jag ska gå igenom det där skiten i helgen. Uppskattar verkligen er hjälp!

Ulrika sa...

Tack, tack här är ännu en tant fylld av tacksamhet!
Äntligen törs man öppna mailen igen utan att upptäcka att den svämmar över av oväsentligheter!