torsdag 29 oktober 2009

När man inte tänker hela vägen.

Maken är en jävel på att sälja.

På riktigt alltså. Det är hans begåvning. Han kan sälja allt.

Men duktiga säljare kan just inte mer än att sälja. De har inte en tanke på logistik och sånt. Oh nej.

Som när man t ex säljer 16 st barstolar på en mässa och leverantören ombeds att leverera dem till möbelaffären, för de skall skickas till köparna....men från kontoret. Glömma sig lite.

Så om ni ser en svart Volvo jeep körandes som en krondåre mellan Vällingby Centrum och Bromma/Äppelviken idag, då är det INTE maken.

Nä. Det är frun. Som i vanlig ordning får göra det där tråkiga.

Och hela det här året har jag inte gjort annat än varit Budbils-Berit och Flytt-Stina: lager har flyttats och stängts, affärslokaler har tömts, röjning av kontorslager, mässor, mässor, mässor. Ja, jag har gjort allt sånt där fysiskt som normala män brukar göra. Här är det jag som är palldragarchef. Lätt.

Så det här med att julen är i antågande passar mig ganska bra nu. Ska nämligen skriva en önskelista. Modell jävligt lång.

5 kommentarer:

Chris_P sa...

glömd inte DYR önskelista!

Malin J sa...

En fråga: Har han inget körkort själv? Hade blivit aningens pisst off om jag var tvungen att rätta till makens misstag hela tiden...Men vänta nu.... det GÖR jag ju!...Du Mona? Har du något bra förslag att sätta upp på önskelistan? Har lite ide´torka.

Jessika sa...

Kanske dax att införskaffa en släpkärra så du kan effektivisera dina leveranser. ;)

Magica de Hex sa...

Hoppas inte han får för sig att sälja dig bara. Eller talibanen. Ha en härlig halloween!

MonasUniversum sa...

Malin J: Don't worry, han åker just precis nu runt i stan och leverar en massa..

Och ja, det kommer att bli en dyr önskelista.

Jessika: Och ny bil i så fall, har ingen dragkrok. "Det behövs inte" sa maken då det begav sig.

Kan säga att han ångrar sig idag..

Magica: Kan man ju hoppas. Å andra sidan så lär han inte få så mycket för mig..

..och detsamma kära du!