tisdag 13 oktober 2009

Allt är inte purfärskt. Men ack så rart.

Idag höll jag på att mecka med en sak i en av våra butiker på Östermalm, när jag ser en mycket gammal dam utanför butiksfönstret. Hon står där ett tag och tittar in, men tar sen mod till sig och öppnar dörren.

Hon berättar att hon nu är tillbaka i Sverige efter 45 år utomlands.

Och hon undrar om vi har en speciell film.

En film som är inspelad 1943.

Det visar sig att hon spelar huvudrollen.

Sådana möten måste man uppskatta.

Och självklart hade vi filmen.

20 kommentarer:

Fredrik sa...

Vilken film var det då?
Inte porr va? Näää inte var det väl en porrtant!

MonasUniversum sa...

Icke då!

"Fångad av en röst". Marianne Inger..Mycket rar liten dam. Man blev alldeles varm ihjärtat. För att inte tala om hur förundrad HON var över att hennes film minsann fanns på DVD!!

Det var stort.

Sus sa...

Åh! Vilken grej va! Härligt!

Mr Lee sa...

Underbar story!

Sådant värmer även i en teknik och datanörds hjärta! :)

Isabelle sa...

Åh vilket härligt möte. Det är sådana man stoppar varmt i hjärtat och minnet. Tack för att du delade.
Hoppas damen ifråga har en härlig filmkväll.

Smultronblomman sa...

Coooolt. Var tvungen att kolla på nätet och det fanns till och med en beskrivning av filmen. Tog du hem ett ex för att kolla själv. Hade jag gjort.

Ella sa...

Låter som ett härligt möte. Blir också nyfis.
Så trevligt att få en kommentar hos mig, jag som knappt skriver numera. I bloggen alltså.
Kramar till dig.

Mimmi sa...

Härlig historia!

Var du i V-tuna i dag, med den stora bilen full med kartonger?

Ting sa...

Vad sägs om fre 23 /10?

Monica sa...

men va roligt det samma kanske händer dig när du är 90år och ramlar in på nån videobutik hahaha

Stina sa...

Härligt!

Osloskånskan sa...

UNDERBART!!

Monica sa...

host host

Fredrik sa...

Gud va härligt att ni hade filmen! Ni måste gjort hennes dag:)

William Witsman sa...

Wau

nattvinge sa...

Jag är en fjant... blev lite vågig i kanterna av lilla berättelsen. :-)

MonasUniversum sa...

Mimmi: yes, vi flyttade 4 stora träsektioner med godis in till Östermalm. Med lastbil. Och Jeep. Jag har ont i hela jävla kroppen.

Mimmi sa...

Jag hade lite bråttom så jag hann inte kolla om det var du, men då var det så. Inte så många som använder den typen av bil som varubil tror jag. Var den färdigpackade jeepen jag såg.
Ska ni sluta med godis härute?

Farbror Blå sa...

Och du gav henne filmen utan kostnad? Som en gest av god vilja?

fjortisensmorsa sa...

Man blir lite tagen av sådana "möten", häftigt!! Ha en bra dag!