lördag 31 oktober 2009

När man snöar in på tidningsrubriker.

Sydsvenska Dagbladet: 21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare. (Åklagare är hett eftertraktade på Svarta börsen har jag hört!)
Nordvästra Skånes Tidningar: Mannen dog medan kvinnan avled.
(Och skillnaden är...?!)
Örebrokuriren: Gynekolog hittade knarkgömma.
(Var undrar man genast?!)
Svenska Dagbladet: Färre gökar i södra Sverige.
(Vilket låter märkligt med tanke på hur många barn som fötts hittills i år!)
Ingen av de omkomna hade livshotande skador
(Istället dog de av...??)
Uppsala Nya Tidning: Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse.
(Tur att man inte är anställd där ...)
Huset som brann ned till grunden blev totalförstört.
(Nähä...?)
Ölandsbladet: Mindre poliser till Borgholm.
(Vad är maxlängden?)
Expressen: Svältdöd blir vardagsmat.
(Vad blir då festmat?)
Dagen: Lam pojke bortsprungen.
(Hur lam var han sa du?)
Aftonbladet: Arbetslösa har rätt till dagisplats.
(Då är de ju åtminstone sysselsatta!)
Polisen grep torsk i fiskhamnen.
(Var hittar man annars torsk?)
Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld.
(Yeah right!)
Östersundsposten: Krockade med älg på motorcykel.
(Åker älgar motorcykel...?)
Metro: Yrkesmördare misstänkt för mord.
(Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!)
Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja.
(Hur stor är sannolikheten att det finns TRE män som tänder på Finlandsfärjor??)

9 kommentarer:

Sockiss sa...

ahahaha! värdelös humor. men ändå så jävla roligt!

Elisabeth sa...

Hahahaha :-) Riktigt, riktigt underhållande!

Ida S sa...

Sån humor gillar jag.. Har du inte sett våra älgar i Östersund?? :)

Anonym sa...

Å hå ja ja!
Måste berätta att du har rättat min sjukskrivning (är nyopererad i knäet) med din blogg! Har tillbringat åtskilliga timmar här! O blir bara så löjligt glad/nöjd/lycklig av det du delar med dig av!!
Litet aber med tempot i livet bara, men det vet säkert kloka du oxå, kände bara att jag behövde får det ur mig, varit lite vidbränd själv tidigare serru. Oxå tvilling dessutom ;-) Så i sann jaghargjortslutpåmittförhållandeidag-anda vill jag bara tacka för att du finns!! KRAMås

fjortisensmorsa sa...

Ha,ha!Snacka om att ha missat korrekturläsningen! ha det gott! (På tal om galningarna som kör över isen..är man knäpp om man efter en arbetsdag på akuten ändå fastnar när man sappar förbi Trauma/ER/ blodet skvätter program? ;-)

Lisa sa...

SHIT .... Det där var dagens garv alltså!!! ;-DDDD

Det finns ingen som kan roa oss som du Mona! :-)

Malin J sa...

Det finns en del sköna missar i rubriksättningen. Min gissning är att de i dessa kristider skurit ner på personal och att de första som fick gå var korrekturläsarna. Eller så låter de felen slinka med med vilje bara för att bjuda på ett gott skratt. För så mycket annat finns det ju inte att skratta åt i nyheterna.

Cosmpolit sa...

Hahahaha, min dag börjar med ett stort garv, tack.

Ulrika sa...

Hahahaha :-)du har gjort min dag. fick lägga band på mig för att inte störa mina jobbarkompisar.