söndag 18 oktober 2009

Det här med min man ja.

Tänkte på en sak.

Jag är gift med en ärkehamster. Alltså vi pratar nån som samlar på ALLT. Eller rättare sagt, s p a r a r på allt.

Varje gång vi ska försöka oss på att rensa så blir vi så inihelskotta osams. Och jag fattar aldrig varför han alltid envisas med att jag ska vara med.

För jag har ingen som helst förståelse för att han vill spara på sina gamla jul- och födelsdagskort från 1987. Typ. Han tycker att jag lägger mig i. Och är tjatig.

Folk tror att jag överdriver. Tills jag visar hur källaren ser ut.

Och med tanke på att vi förmodligen har en musfamilj i bastun så kom jag just på att därinne står det cirkus 15 kartonger med vhs-filmer.

Ja, ni som är typ tonåringar och läser här ska veta att det är en sorts kassett, som man FÖRR I TIDEN såg på film med.

NU FÖR TIDEN så har man dvd.

Och jag har ett ANTAL gånger frågat maken vad exakt han ska ha skiten till. För vi kan inte ens se på dem även om vi ville.

Men nä, de ska sparas. För "man vet aldrig".

Och jag blir bara tröttare och tröttare.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, där har du ju lösningen...:-) Öppna kartongerna på glänt, kasta in lite brödsmulor, ostkanter och annat smarrigt - sen låter du musfamiljen sköta resten. Hey presto; lite musgnagda filmer tror jag ens din man vill spara på! :-D //NinaPX

Ewa sa...

Nej, nej, nej... I bastun ska man bada, inte förvara videoband.

Annette sa...

Ja, dra igång bastuaggregatet på sisådär 87 grader, tror det inte finns någon som kan rädda de banden efter det. (Det enda som kan vara värt att rädda är väl eventuella filmer med tonåringen som bebis, men de är väl överförda till digitalt?)

Sockiss sa...

nej mona, nuförtiden har man inte DVD... nuförtiden har man Blueray.. ;) puss pårej!

Anna sa...

min man har ett helt extra HUS med saker som ska sparas för att de kan bli värdefulla någon dag. typ en trasig designfåtölj bortom all räddning, 6 lådor tidningsurklipp och lite annat jag gråter över i smyg..

Anonym sa...

vad sägs om gamla totalt söndertvättade, för små, aldrig mera vita, trasig, med fula tryck T-shirtar.. -åh, nej inte den.. den gillar jag. jag kan ha den när jag målar...

mm lägg den ihop med dom andra 150 målar T-shortsen så väntar vi på den dagen målar händer ytterligare 15 år..

suck!

annan :o) konstigt nog får höra

- varför har vi så mycket skit hemma... jaa, varför har vi det?

dubbel suck!

Mr Lee sa...

Och det finns inga tjejer som är "samlare"???

Kolla in era samlingar av skor, handväskor, krämer, parfymer mm INNAN ni klagar på era män. OCH ni kanske skall vara glada över att era äkta hälfter inte samlar troféer! ;)

Monica sa...

ska jag hjälpa er rensa??? ni kan ha loppis ;)

Sus sa...

Jag brände allt då jag flyttade. Alla grattiskort, alla gamla elevkalendrar...allt. Jag ångrar elevkalendrarna lite, för jag hade dem som dagböcker typ. Det stod, "Suuuupa" och annat djupt i dem.

Eva-Lotta sa...

Du är tyvärr inte ensam om att vara gift med en samlare.Min man är lika dan.Men jag kom på ett knep,släng ca 2 plastkassar i veckan.Då märker han inte att skiten försvinner.Det går sakta...men grejjerna försvinner(han har hitills inte saknat en pryl,och jag har väl langat minst 20 kassar)Tex minst 100 VHS filmer...HA,HA,HA

Pangbruden sa...

Jag är i lag med hans överman.. Ärkehamstrarnas ärkehamster.. Herregud han har t o m sparat gamla kärlekskrot från sitt ex i tidernas begynnelse och några fula jävla souvernirer från Gran Canaria.. Vad ska dom vara bra för. för att inte tala om pynt gjort av gula ärtor som målats blå för att föreställa blåbär!! Och alla fula pokaler och medaljer som skräpar överallt..Sen tror han att jag ska flytta dit..My ass! :-)

fjortisensmorsa sa...

Min Darling tyckte att jag hade lite mycket prylar, han föreslog att vi skulle köra med "En grej in- en grej ut" så det gör vi. Jag köper en ny grej och en av hans grejer åker ut!! ;-)

therese sa...

Ja fy fan, här har vi frimärken som ingen tittar på, serietidningar i drivor som absolut inte får slängas, gamla skitiga och trasiga leksaker. Det var ju sambons farfar och pappa som började samla på skräpet och nu måste det tydligen gå i arv i miljarders år. Fuck!

MonasUniversum sa...

E: Hmm, men vet du, jag vet nåt som inte du vet, hehe: blue ray kommer ganska snart ersättas av en verklig nyhet: 3D.

Det är lika stort som när dvd "ersatte" vhs:en. Säger folk i branschen. Så jag spar mina stålingar till dess!

Och hörrni, många goda tips har ni.
Och mycket skönt att höra att jag inte är ensam!

Suzie sa...

Nä faan Mona det här styr vi upp. Ta kort på allt skräp han har, scrappa ett album med bilderna så har han minnena kvar. Resten kör vi till skroten, du hittar ju vägen dit. Jag har en kombi som rymmer rätt mycket om man packar bra. När vi är klara skålar vi i Gula Änkan... deal och no deal?

Lola sa...

Ärkehamster! Haha! Nytt skoj ord jag ska komma ihåg och använda flitigt. Tack =0)