tisdag 13 oktober 2009

Nån som vill lå--hyra en man?

Jag är inne i en period när jag cocoonar mig lite. Dvs gör listor på allt som måste göras i vårt hem.

Vi har bott här i 7,5 år och de första åren var planerna för detta Château Katastrof storslagna. Vi började exteriört med tråkigheter såsom omläggning av tak, byte av fasad, näe, inte ommålning som normala människor: här byttes hela jävla fasaden. Så nu har vi dränering kvar. Billigt och bra.

Sen byggdes det ett badrum. Och maken talade om för frun att hon var en tjatkärring, för det skulle minsann bara ta några veckor innan badrummet var klart.

Så här 6,5 år senare så saknas en hel del i just det badrummet. Eller vad sägs om granitskiva, väggskåp, dörrfoder, fönsterfoder. Och kanske ta bort den där elkabeln som sticker rakt ut från väggen.

Sen har vi "bara" källarvåningen och entréplanet kvar. Och där är det värst. Huset är byggt 1922 och fick en omfattande renovering 1986. Fast det är klart; ett par år till och kökskaklet och det svart/vit-rutiga klinkerskgolvet är retro igen.

Maken tycker det är roligare att lägga varenda spänn på nya affärer istället: "Fan, vi har hela livet på oss att renovera!"

Men han verkar inte fatta att livet går fortare för oss kvinnor.

Ujuj, nu eldade jag visst upp mig igen. För det var inte det jag skulle skriva om.

Jag skulle skriva om att jag sitter och gör min vanliga fixarlistor, som nu håller sig på nivåer såsom: köpa nya kuddar och smuggla hem, så att inte maken ser och lägger sig i färgval. Eller: betsa sänghylla åt tonåringen och måla klart trappfan upp till vinden.

Och då känner jag att jag inte har tid med maken. Alltså att fullgöra mina plikter annat än att möjligen se till att maten står på bordet. Och kanske en kram här och där.

Men så slår det mig att jag faktiskt kan göra lite business av det här:

Jag orkar inte vara en riktig fru just nu, men om det finns någon som vill hyra honom så blir det liksom en win win situation här: jag får stålingar och kan få huset färdigt, du får en man som du kan göra vad du vill med. Faktiskt. Bara han är tillbaka i bra skick till våren. Hans tur att ta hand om löven nämlich.

En varning dock, om det är så att du tänker använda honom för diverse Martin Timellski-göromål så besvära dig icke. Hans talanger ligger på helt andra områden.

Så du kan väl maila mig om intresse finns. Det går också bra att han bor kvar här under tiden, om du nu har det för trångt. I hyran ingår även en bil. Och är du riktigt jävla bra på omhändertagandet så blir hans leksaksbil här ute på parkeringen en bonus. Från mig.

Jaha. Men då kör vi då.

PS. Han gillar att somna tidigt så du får långa sköna hemmakvällar för dig själv.

Känns som om jag har försökt med det här förut.

18 kommentarer:

Jupp sa...

Fy fan.

Detta har legat ute i ett par timmar.. och inte ett endaste bud. Jag drar väl till med ett skambud för att "få igång kulan", så att säga.

5 spänn.

Han får ta hand om mina löv redan nu på hösten. Sen får han deklarera åt mig (när faan man nu gör det????) Du har honom tillbaka till våren, uppvärmd och icke betydligt mer begagnat skick än du lämnade ifrån dig honom.

:-D

Oops.. sa...

Fast det är klart; ett par år till och kökskaklet och det svart/vit-rutiga klinkerskgolvet är retro igen..

Men, vet du vad? Rutigt golv ÄR inne igen, så kolla om inte kaklet är hett det med!!
Alltså jag har redan en besvärlig särbo, en till är nog en för mycket!

Ulrika sa...

Låter som ett solklart fall för Arga Snickarn!

Alternativt kan du hyra Timell att göra jobbet för pengarna du får in för att hyra ut maken.
Men då får du nog lägga mer krut på marknadsföringen och framhäva hans goda sidor lite tydligare;-)
Ha det gott!

Mr Lee sa...

Blocket: säljes/bytes/uthyres?

Smultronblomman sa...

Ta min! Du får honom gratis!

annika sa...

Hm, han är lite för ohändig för att jag ska ha nytta av honom...fast fotmassage är ju skönt!
Kan han skotta snö, städa bil och putsa fönster också?

MonasUniversum sa...

Jupp: maken garvar och säger att "Juppalainen kan man alltid lita på!"

Farangil: (Hej!) Jamen min man är aldrig besvärlig för andra serru, det är bara mig han blir trött på.

Ulrika: Arga Snickarn skulle såga honom längs fotknölarna. Och lite till. Lätt.

Mr Lee: Se där, varför gå över ån..?!

Smultron: visst var det så att din man var rätt händig va? Min är bra på en jävla massa. Så länge det inte har med hantverk att göra.

Annika: Nej, nej och nej. Det är inte DET du ska ha honom till! Only for pleasure baby! Han är en jävel på att massera.

Pangbruden sa...

Sorry..Har en egen som föredrar att skjuta eller fiska.. Om det åtminstone hade inbringat stålar..

Bühlmanns sa...

Jag vill inte betala en spänn. Vi är väl medsystrar eller? Jag tar honom hem till mig så får han övningsköra med mig, gamla kvinnan, sedan får du tillbaka honom när lappen är tagen.

Räkna med att få se honom åter till jul 2015.

Deal?

Wayne sa...

Fattar han något om musik? Uppskattar han en öl? Är han lättsam utan att vara jävligt jobbig?

Får jag tre Ja till svar så har du ett bud.

MonasUniversum sa...

Bülmanns: fy fan vad jag skrattade: Jag trodde du pratade om sex: "Jag tar honom hem till mig så får han övningsköra med mig, gamla kvinnan"!!

Jag tänkte för ett ögonblick: hell yes, nu så, no more huvudvärk till 2015!!

Men du. Han suger på att förklara och vara pedagogisk så du får nog anlita honom som din personliga chaufför istället. För köra bil kan han.

Wayne: Don't forget att jag vet var din brevlåda bor. Jag svarar Ja på alla tre och sätter ett frimärke i röva på honom i morgon. Ta med honom på dina jävla spinnklasser. You will have a blast!

Smultronblomman sa...

Fan, Mona! Du minns!! Vi har varit inne på detta tidigare. Just nu kliar det i fingrarna på mig för att göra mig av med honom. Ska vi bytlånas? Jag nöjer mig med en som slocknar i soffan och inte lägger sig i allt jag gör. Inklusive hur jag ska planera och genomföra mina resor när jag är ute på uppdrag. Snart klappar jag till med stekpannan! (näe inte på riktigt, men jag kan höra klonket i gjutjärnet....)

MonasUniversum sa...

Smultron: nemas problemas, men du; hur ofta måste jag sexa med honom? Jag är ju mitt inne i mitt cocoonande så jag har fan inte så mycket tid över för sånt. Inte förrän framåt jul. Eller nåt. Funkar det?!

Smultronblomman sa...

Jag hade inte haft något emot lite oftare. ;D Så det blir nog perfekt för dig!
Men det är väl som för dig som för mig; när jag vill begriper han inte att ta tillfället i flykten och när han vill är inte jag laddad? kåreckt mi iff ajm rång

Singelmamman sa...

Hm, hårar han? I så fall får det vara. Och bil har jag, som jag vill bli av med. Njae, vid närmare eftertanke jag tror jag tackar för erbjudandet men säger nej tack.

Anonym sa...

Hallå där! Anmäl er till Arga snickarn ;) Lottelis

Chris_P sa...

Nej tack! Har en egen... eller vi ska byta?!

Hugomamma sa...

Om han gillar att resa, kan du få låna min som är händig men som inte vill se världen utanför brevlådan...