måndag 12 oktober 2009

Hur man blir kocko.


Tänker att lugn musik i P1 är bra så här en måndag med dåligt humör. Men det är nån dåre till diktare som läser ur sitt senaste ''verk''. Nån dikt om brutna kranskärl och en man som älskar mig trots att jag har många revben. Och precis nu började ett program om bi:et. Att Charles Darwin minsann hellre hade velat vara ett bi. Enligt säkra källor i form av den då överlevande hustrun. Ehh, vad sa vi nu; ingår Seriges Radio i tv-licensen? Tror att jag har prenumererat klart på den tjänsten.

11 kommentarer:

Fruns Hemligheter sa...

Brustna kranskärl är helt i enlighet med dåligt humör... Nä tacka vet jag P3!

Diverselådan! sa...

Åk till den där Gucci-butiken och shoppa litet istället, vetja!

Anonym sa...

Inte för att vara petig men att lyssna på P1 i hopp om musik är helt fel. P1 spelar väldigt sällan musik. Bättre lycka på P2.

Eva-Lotta sa...

Det låter som du behöver lite Lugna favoriter idag...

Wayne sa...

På vägen hem idag pratade jag och en vän om vad fan man skulle göra utan P1. Det finns ju inget bättre i radioväg. Du fattar fan ingenting ibland kärring! Och som talaren ovan nämnt - P2 för helvete om du ska ha musik. Bah!

Smultronblomman sa...

PMS?
Mörk choklad, rött vin och hejdlös shopping brukar kunna lindra. Eventuellt salt lakrits också...

annika sa...

jag brukar använda p2 på morgonen. ej rek. på em - upptäcker att jag sitter och lyssnar på nåt jag inte förstår, typ turkiska eller finska.Å det kan jag ha gjort en bra stund - då är man rätt trött? Å borde inte köra bil?
Kram!

tigerlilja sa...

Var glad att du inte hamnade i 'Ring P1', för det är värre än brustna kranskärl.

MonasUniversum sa...

Fruns Hemligheter: Håller med du!

Hallon: Om jag bara hade tid. Och mer stålingar!

Anonym: jag vet, jag var så jäkla stressad att jag inte inte tänkte på att byta till P2.

Eva-Lotta: imorgon. I tell you.

Wayne: Käften!

Smultron: Herregud, kan du komma med allt det där till mig så är jag din for ever!

Annika & Tigerlilja: Alltså, jag blev helt paralyserad för de där jävla brustna kranskärlen hade inget med anatomin att göra, ty de var brustna av k ä r l e k! Herregud, vad ÄR det med folk egentligen?!

Smultronblomman sa...

Tyvärr Mona, e för långt borta. Sitter i Lund för tillfället.

tigerlilja sa...

Av KÄRLEK - då hade jag också spytt! Förstår du blev paralyserad.