fredag 26 september 2008

Pruttiga kärringar

Idag spenderade jag större delen av förmiddagen på Karolinska sjukhuset. En massa tester. Ut och in i olika rum. Vid ett tillfälle så gjorde jag en övning som resulterade i att jag blev rätt yr i pallet. Jag skulle sen ut i väntrummet för att vänta på nästa övning.

Jag var så yr så jag behövde sitta. Väntrummet var packat. Sånär som på en plats.

En plats som var intryckt mot väggen. Alldeles intill satt en tant i rullstol. Hon var runt 70-80. Jag lyckades krångla mig in mellan rullstol och bord och satt sen fast. Detta eftersom hon svängde runt sin rullstol. Hon var dessutom blind.

Nåväl.

5 minuter går och jag ser plötsligt tanten lyfta på halva kroppen.

För att släppa en brakskit. Och inte bara en. Näe.

Hon släppte TVÅ!

Och vi pratar REJÄLA.

Det var nästan så att jag tog mig om huvudet för att vara säker på att inte tavlorna skulle dimpa ned i skallen på mig.

Det blev dödstyst i väntrummet. Samtliga 10-talet patienter stirrar ned på golvet. Två gick därifrån.

Sen kom den.

Stanken.

Jag kunde fan inte andas. Och jag satt fast. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Till och med när jag andades med munnen så kände jag odören.

Några minuter senare kom doktorn och hämtade mig.

Alltså fy fan, säger jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

IIeeeyyyuuuhh!! Som om du inte har nog ändå - du måste dessutom "ta sån skit"... Stackare!! Hoppas du återhämtar dig snart & att du får en riktigt skön helg!
Kram!
/C

Dubbelörn sa...

Men yrseln försvann väl... *asg*

Kram

Anonym sa...

Jag håller med dubbelörnen *L*
-Men yrseln försvann väl...hahaha!
Ewa

Anonym sa...

Och så kunde du tänka: Det finns alltid de som har det värre. Hellre vara hagga-lainen Vera Persson än pruttiga tanten, eller hur?

Hoppas besöket i övrigt gick bra!

Kram!

Anonym sa...

Vad sovs det till för film ikväll ? *tänkte nu mest på Maken*

Anonym sa...

haaha.. var med om samma sak på vårdcentralen i blackan.. en dam som lutade sig mot rullatorn, och vinkla upp baken och släppte väder..saken var att de var skinndynor på stolarna så det blev ett riktigt oljud..en liten tös började grina..

Anonym sa...

Hehe, skrattar alltid som en tok när jag läser dina inlägg... JAg hade börjat tokskratta på sjukhuset..