måndag 8 september 2008

I lugn och ro

Jag har bestämt mig för att börja jobba hemifrån. Eftersom jag är livrädd varje dag för anfallen, så känns det klart bättre att vara hemma när de inträffar.

Och jag har ju dessutom ett redan inrett arbetsrum i källaren. Så jag undrar varför jag inte har kommit på detta tidigare.

Det är ju värsta lyxen. Och dessutom blir man effektivare eftersom man slipper telefonsamtal från diverse puckon.

Och ringer chefen så kan ju alltid lägga på. Om jag känner för det.

Ja jävlar vad fiffig jag är!

6 kommentarer:

Anonym sa...

det är min dröm. Komma på en bra ide och kunna jobba hemmifrån. Eftersom min kropp styr mig rätt ofta så skulle jag kunna styra arbetstiden efter den. Ska klura vidare på någon idé...

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

det är ju super bra då blir det lättare att komma över också,
får då er du alltid hemma!;) Nesta vecka ses vi hoppas jag,
denna hinner jag inte ! ;(

Dubbelörn sa...

Du kommer att finna en ny sida av go'a Mona! Det här blir ett lyft, inget stressande o körande m mobilen i högsta hugg.

Nu sitter du hemma o bossar runt de andra ;).

Kan man få en kaffe om man kommer förbi ;).

KRam

Anonym sa...

Hm...jobba hemma kan nog vara bra, under förutsättning att du i och med detta INTE samtidigt passar på att slänga in en tvättmaskin, städa toaletten i förbifarten eller annat dumt! En annan sak du ska fundera på är om du faktiskt inte bör sjukskriva dig 100% en vecka eller två...jag vet att ni kör eget och att det gör det svårt, men om du funderar en stund på vilket råd du skulle ge din allra bästa vän om hon/han var i din situation just nu...?! Må gott och ta hand om dig! /Nina

Isabelle sa...

Väldigt fiffig! Låter som ett klokt beslut. Klok tycker jag också att Nina här ovanför är, det hon skriver är viktigt.
Kram.