lördag 6 september 2008

Mr Lee

Apropå min noll-koll på makens och mina år tillsammans;

Jag har förstått varför man har vigselring, det är för att kunna se vilken dag man gifte sig. (Då kan man även räkna ut hur många år man vart gift!)

Du vinner en cykelpump om du kan gissa om vi har graverat våra ringar...

...om vi någonsin kom överens om vad som skulle stå!!

Men jag har faktiskt superkoll på vilken dag; 9 juni. Det är bara årtalet som är lite luddigt. Detta jubileum den 5/9 hade mer att göra med när vi "blev ihop"!!

Och maken suckar djupt. För han vet exakt alla datum.

Har för mig att det brukar vara tvärtom i förhållanden..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fattades bara det... Undra hur många fler än du som inte graverat ringarna pga att ni inte kommit överens om vad som skall stå där? Finns bara en Mona...

Kan se din make framför dig när han desperat försöker "hinta" dig om att det är jubileum.

Ja, det stämmer, det brukar bara frun i huset som grämer sig över att mannen har 0-koll.

MonasUniversum sa...

Ha ha, sant. Och det värsta, vet du vad det är? Det värsta är att min ring är jättebred, så vi kan skriva en roman. Och det kanske är just därför vi inte kommit överens. Fast nu har det mer fallit i glömska. Hhhm, vi kanske skulle ta tag i det där nu!

Dubbelörn sa...

Äh fasen måste man vara så helsickes konventionell!!??

Här finns inget graverat o ibland kommer vi ihåg o ibland inte... oftast inte *asg*

Funkar lika bra ändå!

kram