tisdag 9 september 2008

Otrohet

Jag sitter och jobbar och har tv:n på. Jag hör att det är Dr Phil. Dagens ämne är "Varför är män otrogna?".

Mycket intressant ämne.

Härom veckan dog ju en bekant och efter 40 års äktenskap så poppar en otrohetshistoria inklusive en liten son upp. Och som grädde på moset så jobbar mamman på en strippklubb här i stan.

Min man visste om detta. Och hade goda skäl att inte avslöja det för mig.

Och otrohet är ju ett laddat ämne. Jag är av sorten som anser att man gör sina val själv. Och därmed får räkna med konsekvenser.

Men för säkerhets skull så påminner jag maken om att han, inte bara kommer att bli bragd om livet, jag kommer också se till att han begravs utan vitala delar på kroppen.

Basatthanvet.

5 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Jag är ju en så´n där dum jävel som aldrig ens tyckt att otrohet är något att hålla på att orda om...

Nu när jag vet hur ofta mitt ex var otrogen, tom inför vår son en gång... Så har jag ändrat mig iaf lite...

Jag är inte så svartsjukt lagd.. Men lite respekt hade ju varit trevligt...

Krya på dig!

Pok

Mallalättskålladbralla

MonasUniversum sa...

Sant. Och det är just det: RESPEKT. Och det är det jag skulle kunna slå ihjäl honom för! Tack! Kram

Monica sa...

håller med!!

Anonym sa...

Är ju nån djuping som har forskat i ämnet och kommit fram till att otrohet är nåt genetiskt ?. Men det är väl bara för att ha en ursäkt för sin egen otrohet denna forskare lagt fram den teorin. Men vad vet jag

Pangbruden sa...

Inte nog med att den stackars hustrun ska behöva tampas med sorgen, hon ska även tvingas tampas med detta.. och aldrig kunna få svar på frågan varför!! Så fruktansvärt horriblet.. Jag skriver just nu inte allt jag tänker för då kansek jag blri anmäld..