torsdag 4 september 2008

Det var bättre förr!

Imorgon har jag och maken nåt sorts jubileum. Så jag tänker att jag ska överraska honom med en middag på den lokala "gourmet"-krogen. Som är vida känd för sin mat.

En sån krog som man numer kan ringa och säga; "Hej, det är Mona, har du ett bord på fredag?"

Jag ringer.

"Konsumtionsföreningen har stängt och vi på Elliots Restaurang, Take away & Catering öppnar i ny regi. För bordsbokning ring 265680."

VA! VA! VA! Vafan är det här?!

Restaurangen som har räddat många inte-orka-laga-mat-kvällar.

Restaurangen som står ut med ett gäng mammor varannan månad.

Restaurangen som skämmer bort talibanen så att det står härliga till.

Restaurangen som alla kändisar, som bor runtomkring, jämt hänger på.

Elliot.

Restaurang, Take away & Catering.

Vad är det för jävla namn?!

Jag vill inte ha nån ny poppig restaurang.

Som dessutom inte öppnar förrän den 3 oktober.

Så vad gör jag nu?

F-n, jag avskyr sådana här förändringar.

Men jag har i alla fall bord för två den 3 oktober.

Måste ju prova.

15 kommentarer:

Monica sa...

vadå för jubileum?
Har ni inte bråkat på några veckor?

;)

Malin sa...

Haha Monica...det är nog helt rätt tänkt.

MonasUniversum sa...

Ha ha, ni är skitdumma! Näe, det är 10, 11 eller 12-års jubileum. Jag har inte så bra koll...

Dubbelörn sa...

*ASG*....

Det här är ju riktigt roligt...*asg*

Anonym sa...

Jag har förstått varför man har vigselring, det är för att kunna se vilken dag man gifte sig. (Då kan man även räkna ut hur många år man vart gift!)

Anonym sa...

för en månad sedan bad jag dig om din hjälp, att du skulle hjälpa mig genom att göra min länk synlig, ditt svar till mig var att du inte fattade vad jag menade att du är trög å oteknisk!
iställer för att radera min länk kunde du skrivit NEJ TACK- inte intresserad!
Men din falskhet slår allt!
undertiden som du "funderade" på att sluta blogga, ställde jag upp, skrev komentarer som neeeej snälla, (du skickade dessutom mail till mig om din nya blogg) började följa din nya blogg, gick in dagligen, presenterade din blogg för min kille, röstade alltid på dig...osv...

far åt helvete du åsså! å du åker bort ifrån mina favoriter
//Marina

Anonym sa...

Men HALLÅ- Marina... Kom ner på jorden och inse att INGEN gillar Spamm, oavsett hur fint det presenteras.

Spammare borde skickas på nettikettkurs i Georgien eller nått.

Anonym sa...

mr lee:
sant å jag håller absolut med dig! Men jag frågade om hon kunde tänka sig att länka min länk i ett inslag, å hon skrev att hon inte visste hur man gjorde! (å mitt sk "spammande inslag" har jag gjort max 4gånger i monas blogg ALLT som ALLT!) När jag väl märkte att hon raderade, tyckte jag att hon hade bara behövt säga åt mig att sluta så hade jag respekterat det! Å inte bara radera mig som en illaluktande fis!
//Marina

Anonym sa...

obs? vad händer?
mallabralla kan inte endå idag, ska vi ta det tlll veckan?

Kram!

Majsanochmalla sa...

Marina..

Nu har vi fått din information... Och "intresseklubben har noterat"... *gäsp*

Mona.. Du är sjuk.. Du måste ligga på soffan och bli uppvakatad av hela fmiljen för dessa fantastiska 10-12-14 år din man har fått ha dig.. Funkar inte det!?

Ring Operakällaren.. Säg till dem att ordna fin meny.. Och att de sänder hem den . Vägrar de så får du bjussa på pizza delivery med ett stort glas wiskey till.. Så gullegubben blir aspackad och inte riktigt minns vad han åt..

Voilá så har du ett bra skäl att inte fixa något mer...

Mannen super sig ju bara redlös och glömmer allihopa! Och då måste du se ut så där sorgsen varje gång... Så att han får dåligt samvete år efter år... Å köper fina presenter som kompensation för bemärkelsedagen 2008, som HAN söp åt helvet när du fixat så fint!

Ingen lunch för mig idag... Måste jobba..

He en härlig helg!

Pok

Mallaharvälvaritgiftförböfelenbralla

Anonym sa...

hola mona
nu har jag följt din blogg sedan sexdoftförsöksmässan i helgen, kan bara säga SKiiiiiiiiiitbra. förstår att maken vill du fortsätter. Ta hand om din kropp nu, du har fått signaler och vi andra vill fortsätta att träffa dig:)
må gott,
FullMoon

MonasUniversum sa...

Marina: men du, jag fick aldrig något svar. Och jag har sett den där länken överallt den senaste tiden, så igår tog jag för givet att det var spam. För som jag sa, jag är inte så haj på sånt här.

Det var inte alls meningen att göra dig upprörd, och jag ber verkligen om ursäkt.

Anonym sa...

Ja jag vet ju iallafall vart ni inte ska gå, om ni tänker gå ut i Vällingby:-) Sunkig pizzeria mitt i stan...iieeekk Ananrs är det kul att uppmärksamma årdagar och likannde.. Trevlig helg

Anonym sa...

majsanåmalla:
Jag skiter i vad ni tycker då ni inte e medlemar i min intresseklubb! Jag skrev riktat till mona å tro mig den bruden kan mer än nog försvara sig själv (å halva svenska folket, hon har verkligen käften med sig!)
Mona: Jag överreagerade "nog" ganska kraftigt, sorry! Tycker verkligen om att läsa din blogg, å blev bara lite ledsen av att du raderade, isället för att bara be mig sluta... Än en gång I`m sorry
//Marina

MonasUniversum sa...

FullMoon: Tack kära du. Tänkte bara säga att här hemma är det flugfritt...
Men så är det ju också 10, 11 eller 12-års jubileum!

Long live the nyförälskade!