onsdag 10 september 2008

Släkten är värst

Som alla andra har även jag en far. Ett rikspucko. Så jag har valt bort honom i mitt liv.

Never the less så har människan givetvis en annan familj. Sen 100 år tillbaka, så jag vet att jag har ett par halvsyskon, som jag inte har träffat på typ 25 år.

Idag ringer det på dörren. Där står en tomte med ett telegram i handen.

Jag öppnar och läser;

Mona
Jag hoppas att detta är din adress. Jag har inget telefonnummer till dig. Kan du vänligen ringa eller maila mig på nedanstående tel/mail. Jag söker in till polisen i USA och behöver ange dig som referens. Uppskattar verkligen din hjälp.
Din bror XXXX


Ehh, va?!

Och vad f-n ska jag möjligen kunna referera om då? Skulle inte ens veta vem han är även om han passerade mig på gatan.

Får nog undersöka det här lite närmare tror jag.

Uppdatering;
Nästan ett dygn senare så har jag plötsligt kontakt med 3 halvsyskon, varav två bor i USA. Amazing.

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Följa ditt liv är mer spännande än vilken bok som helst!!

Perfekt för en på landet, där det mest spännande är en röris i badrummet ;)

Dubbelörn sa...

Noterar du att jag bytt bild??!! *asg*

MonasUniversum sa...

Ha ha, jo, jag såg det!

Diverselådan! sa...

När, jag säger NÄR, kommer vardagsdokumentären Monas Universum på TV? Borde bara vara en tidsfråga.
Att en brorsa man knappt aldrig sett bara sådär behöver en som referens, sånt händer väl bara i Glamour och andra såpor? Det här kan man väl göra 4-5 avsnitt på, eller...?
Kram från Annette

Anonym sa...

Helt otroligt! Jag håller med Dubbelörnen ... Vem behöver böcker när man kan läsa din blogg?!

Du ... jag har mejlat dig (läs Vegas-experten) en fråga. Behöver svar inom två timmar OM det går. Annars får vi fixa det ändå.

Kramis!

MonasUniversum sa...

Lilla Ladyn; jag har precis svarat!

Anonym sa...

Undrar vad han har gjort som vill få referenser av nån som inte känner honom... Tycker det låter mkt märkligt att ens tänka så och fråga dig.