måndag 22 september 2008

Sur.

Idag är jag sur.

Idag var jag på jobbet. Alltså, jag hälsade på, kan man säga.

På mitt skrivbord låg det ett brev från det förortscentrum där vi har en av våra möbel- och inredningsbutiker.

Den 31 juli i år så råkade en av personalen bli försenad pga problem med Saltsjöbanan. Hon öppnar butiken 10.20. Alltså 20 minuter försent.

Klockan 10.17 har det noterats att vår butik var stängd.

Som straff får vi en faktura.

Fakturan är på 20 000 kr.

Är det nån som vill ta över en inredningsbutik i västerort?

Vilka jävla idioter.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag får lov att vara lite dum, men jag förstår inte varför ni måste betala 20 000? För att hon inte öppnade i tid?
Det finns ju ingen logik i det!

Älskar din blogg förresten :)

Monica sa...

aprilskämt? jag fattar inte varför? förklara! Lider förortcentrum av att ni inte har öppnat i tid? snarare ni som förlorar en kund på det!
Men å andra sidan strular ju alltid ofta saltsjöbanan!!
Skicka räkningen till dom!!
Puckon...

Anonym sa...

Vem/vilka skickar en faktura pga sen ankomst??? Ska man inte ens få en chans att få förklara sig för vem det nu kan va?

Malin sa...

Usch, vilka jäkla regler de har. Förstår att de vill att butikerna ska vara öppna, men 20.000 var väl lite väl saftigt? En liten varning kunde väl ha räckt?

MonasUniversum sa...

Tack Josefie!

Jo, enligt kontraktet så skall alla butiker ha samma öppettider, eller minimitider, som det heter. Man kan givetvis ha öppet längre. Och har man inte det så får man uppenbarligen betala en viss procent av nåt, bla bla, och i vårt fall blev det en fin nota på 20 000.

Och med tanke på hur fruktansvärt dåligt hela centrumet går, så är det ju knappast rätt signaler att skicka ut till sina hyresgäster...

Anonym sa...

Mäh!!! *Gnisslar tänder av ilska*

Tja, då är det väl ett anslag på dörren som gäller då: "OM butiken inte skulle vara öppen inom tjugo minuter efter utsatt tid, kan någon av följande förklaringar åberopas: försening av tåg, hagelstorm, orkan, jordbävning eller ... mord".

*Suckar och himlar med ögonen*

Anonym sa...

Men vad h-vt!!! Har hört att reglerna i de olika centrumen är helt sjuka. Men det här måste ta priset ändå. Håller med Monica, skicka fakturan till saltsjöbanan.
Ewa

Dubbelörn sa...

Du kan verklgine få en att må så gott *asg*

Kramar

Anonym sa...

Det var ganska så hög timpenning på en försening.. Den fakturan skulle jag bestrida omedelbart. Men som sagt..om det nu står i kontrakte skulle jag säga upp det och flytta butiken någon annanstans..